Оргінізовуємо харчування

Організація харчування в нашому садочку

md0102Харчування дітей – надзвичайно важлива проблема будь якого суспільства, і в цьому не можна не погодитися. Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей, які виховуються у дошкільному навчальному закладі. Вірно організоване харчування підростаючого покоління має велике значення для нормального фізичного та розумового розвитку дитини, тому що саме в перші роки життя формуються життєво важливі системи організму.

Організація харчування в дошкільному закладі – це чітко регламентований процес, що регулюється чинними законодавчими нормами. Основні із цих норм викладено вЗаконі України «Про охорону дитинства» від 26.04 2001 р. №2402-ІІІ, Законі України «Про дошкільну освіту», Законі України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, постанові Кабміну «Порядок медичного обслуговування дітей у ДНЗ, наказі МОЗ України і МОН України «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у ДНЗ «Положенням про медичний кабінет ДНЗ», інструктивно-методичних рекомендаціях щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ, документах щодо організації харчування «Про запровадження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», наказі «Про порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», листі МОН України «Про харчування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування у загальноосвітніх навчальних закладах», Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах (зі змінами).

У закладі постійно здійснюється контроль за харчуванням дітей,станом їхнього здоров’я, систематичноаналізуються перелічені показники і відповідно до цього проводиться корекція харчування. З метою системного удосконалення роботи з організації харчування у дошкільному навчальному закладі створена комісія по харчуванню, яку очолює завідувач ДНЗ Слюсар А.С. Членами комісії є сестра медична старша, вихователі-методисти, вихователь, представник громадськості.

Коло її повноважень – вивчення стану:

Засідання комісії відбувається щомісця. З метою інформування батьків про страви, які отримує дитина в цей день, щодня вивішується меню.

Режим харчування залежить від режиму роботи дошкільного закладу. Їжа видається дітям у суворо визначений час, тричі на день. Під час оздоровчого періоду організовуються додатковий прийом їжі – другий сніданок з 10.00 до 11.00 у вигляді фруктів, соків, які видаються під час прогулянки. Для організації оптимального питного режиму забезпечуємо дітей водою за індивідуальною потребою. Кип’ячену воду дають після охолодження до кімнатної температури.

При організації харчування необхідно додержуватися принципів наступності, єдності вимог у дошкільному навчальному закладі і в родині. Питання раціонального харчування дітей включаємо у тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, висвітлюємо в інформаційних куточках. Для правильної організації годування дитини вдома, особливо у вихідні і святкові дні, батьки повинні знати режим і специфіку харчування у дошкільному навчальному закладі. Тому щодня в інформаційному куточку вивішується меню із зазначенням виходу страв.  З метою попередження захворюваності гострими кишковими інфекціями та харчових отруєнь дітей суворо забороняється приносити у дошкільний навчальний заклад кремові вироби (торти, тістечка), морозиво, напої, у тому числі солодкі газовані.

Раціональне харчування в дошкільному навчальному закладі передбачає обов’язкове складання меню. Примірне двотижневе меню складається на зимово-весняний і літньо – осінній періоди року та погоджується з територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби і затверджується керівником навчального закладу.

 Щодня на кожний наступний день відповідно до наявності продуктів харчування та з урахуванням примірного двотижневого меню, картотеки страв необхідно складати меню-розклад. Меню-розкладка складається відповідно до картотеки страв, яка затверджується керівником закладу. Картотека страв – це набір карток –розкладів страв для Картотеки страв за групами страв: перші, другі, треті страви, салати, гарніри тощо.

Щодня залишаються добові проби кожної страви раціону. Добова проба страв є показником якості роботи кухарів закладу. Тому її відбирає кухар з казана у присутності медпрацівника. Проби відбирають в об’ємі порцій для дітей молодшої вікової групи, зберігають в харчоблоці у холодильнику при температурі +4 -+8 С. Проби страв кожного прийому їжі зберігаються протягом доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня, наприклад, сніданок – до закінчення сніданку наступного дня, обід – до закінчення обіду наступного дня тощо.

Показниками правильної організації харчування в дошкільних навчальних закладах є показники здоров’я дітей (ступінь фізичного розвитку дітей за результатами антропометричних вимірювань, поширеність захворювань, у тому числі шлунково-кишкових, індекс здоров’я тощо).

md0103

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

для батьків щодо здорового харчування дитини

   РЕКОМЕНДАЦІЇ

для батьків щодо відвідування з дітьми закладів швидкого харчування

Консультація 

«Забезпечення повноцінного харчування дитини дошкільного віку»

Повноцінне харчування має неабияке значення для нормального фізичного та розумового розвитку дитини. Організм, що росте, потребує велику кількість поживних вітамінів (білків, жирів,вуглеводів), які надходять переважно з продуктів харчування. Поряд з цим, процес обміну речовин в організмі дитини відбувається за участі біологічно активних сполук – вітамінів та мікроелементів. В організмі людини вітаміни беруть участь у процесах обміну речовин. Мікроелементи покращують засвоєння вітамінів та регулюють обмін речовин. Для дитячого організму в період інтенсивного росту абсолютно необхідними є кальцій, фосфор та магній.

ДАЛІ     

Консультація  “Дієтичне харчування”

md0104Дієтичне харчування має особливе значення для здоров’я дітей із захворюваннями шлунково-кишкового тракту, печінки, жовчного міхура та нирок. Адже воно стимулює відновлювальні процеси в цих органах. Тож діти, яким призначена дієта, мають бути забезпечені дієтичним харчуванням як у дошкільному навчальному закладі, так і вдома. Її призначає лікар відповідного профілю закладу охорони здоров’я — лікар-педіатр, гастроентеролог, нефролог або лікар – педіатр дошкільного навчального закладу. Переважно дієтичне хар­чування призначають дітям, які часто і тривало хворіють, мають хронічні захворювання в період їх загострення.

ДАЛІ          

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ
для батьків щодо організації раціонального та дієтичного харчування дітей удома

Консультація “ЙОДНА НЕДОСТАТНІСТЬ ТА її ПРОФІЛАКТИКА”

        Усім відомо, що мінеральні речовини у харчуванні людини ма¬ють не менше значення, ніж білки, жири, вуглеводи та вітаміни. Як і при дефіциті основних харчових речовин, при недостачі мі¬неральних речовин в організмі людини виникають специфічні по¬рушення, що призводять до розвитку різноманітних захворювань.

ДАЛІ                                                                                                                                                       

Рекомендації  “ЯКОЮ МАЄ БУТИ ДОМАШНЯ ВЕЧЕРЯ?”

Багато батьків намагаються вдома доповнити харчування дітей жирною їжею та солодощами: цукерками, вершками, ковбасою, а іноді й нагодувати перед сном повним домашнім обідом. І те, й інше завдає організму дитини шкоду.

ДАЛІ                                                                                                                                                       

Консультація

“РАЦІОНАЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ”

Харчування дітей має бути диференційованим за величиною разового і добового об’єму їжі залежно від віку. Обсяг їжі залежить від апетиту. Якщо у дитини хороший апетит, то зловживати цим не варто, не можна привчати її до надмірного харчування. Якщо апетит знижений, і дитина не завжди з’їдає пропоновану їй їжу в достатній кількості, їй можна тимчасово організувати п’ятий прийом їжі як додаткову вечерю о 21:00 або ранній сніданок, якщо дитина прокидається дуже рано. Загальний об’єм їжі на цілий день складає в середньому: для дітей 3-5 років (1500-1700 мл), 7 років (1800-2000 мл). Обсяг кожної порції легко розрахувати. У середньому на обідню порцію припадає 1/3 від добового обсягу їжі. Щоб розрахувати обсяг інших прийомів їжі, потрібно від загального обсягу відняти обсяг обідньою порції та поділити на 3.

ДАЛІ                                                                                                                                                      

РЕКОМЕНДАЦІЇ
для кухарів щодо організації дієтичного харчування в дошкільному навчальному закладі

Трапляються випадки, коли дітям замінюють деякі страви або зовсім вилучають їх із раціону. Виключаючи з раціону окремі речовини або різко обмежуючи їх, слід зберегти при цьому смакові властивості страв.