Методичні рекомендації

Структурно заняття з фізичної культури поділяються на три частини:
• підготовча;
• основна;
• заключна.
Підготовча частина заняття починається з шикування на майданчику та різних видів ходьби, під час якої діти виконують 2 — 3 вправи на увагу та 3 —5 дихальних вправ. Після нетривалої ходьби — повіль¬ний біг по периметру майданчика протягом 2 — 4 хв. залежно від віку дітей. У цій частині заняття здійснюється підготовка до наступної інтенсивної м’язової діяльності та навчання більш складних рухів.
Щоб «розігріти» всі групи м’язів і підготувати їх до виконан¬ня основних рухів, проводять комплекс загальнорозвиваль-них вправ. Силу фізичного на¬вантаження під час виконання дітьми загальнорозвивальних вправ слід дозувати, добираючи вправи за складністю, регулюючи темп їх проведення та кількість повторень кожної вправи. Для дітей середньої та старшої груп вправи слід по¬вторювати 6 — 8 разів залежно від умінь дітей та їхньої фізичної підготовленості.
Велику увагу слід приділяти правильному диханню дітей та якості виконання вправ, оскільки вони сприяють удосконаленню координації рухів та зміцненню різних груп м’язів, а відтак — формуванню правильної постави, розвитку склепіння стопи дитини тощо.
Після виконання загальнорозвивальних вправ проводять біг середньої швидкості тривалістю від 40 секунд до 2 хвилин залежно від віку дітей. Закінчується ця частина заняття ходьбою з виконанням дихальних вправ та перешикуванням дітей для виконання вправ в основних рухах.
Основна частина заняття містить вправи з основних рухів та ігри великої рухливості. На кожному занятті діти вправляються у декількох основних рухах: розучують нові вправи або вдосконалюють виконання вже знайомих, граючи у рухливі ігри та ігри спортивного характеру. Пік навантаження під час заняття припадає саме на його основну частину.
Заключна частина заняття має забезпечувати поступове зниження фізичного та емоційного навантаження, нормалізувати роботу дихальної і серцево-судинної систем. Для цього застосовують різні види ходьби у повільному темпі у поєднанні з дихальними вправами або малорухливі ігри.
Для збільшення моторної щільності заняття слід застосовувати найефективніші способи організації дітей:
• фронтальний;
• груповий;
• поточний;
• колове тренування.
Можна спланувати все заняття так, щоб рухливі ігри та ігрові вправи були у кожній частині заняття, що також сприятиме збільшенню моторної щільності заняття та підвищенню інтересу дітей до рухової діяльності.