Вимоги до рівня професійної підготовки

Складено відповідно до пунктів 4.3–4.6
Типового положення про атестацію педагогічних працівників,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 р. № 930

Кваліфікаційна категорія працівника  Вимоги до рівня професійної підготовки
та кваліфікації працівника
спеціаліст
  •  використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі
  • знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології
  • має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра), раніше не атестувався
  • здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм
  • уміє вирішувати педагогічні проблеми
  • уміє встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами
  • дотримується педагогічної етики, моралі
спеціаліст другої категорії
  •  має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
  • здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм
  • знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології
  • використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей
  • використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі
  •  постійно вдосконалює свій професійний рівень
  •  ефективно застосовує сучасні освітні технології, методичні прийоми, педагогічні засоби, різні форми роботи з дітьми
  •  впроваджує інноваційні технології в освітньому процесі
  •  обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту
  •  уміє вирішувати педагогічні проблеми
  • уміє встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них
  •  дотримується педагогічної етики, моралі
спеціаліст першої категорії
  • має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
  •  здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм
  •  знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології
  •  лаконічно, образно, виразно і доступно ознайомлює дітей з новою інформацією
  • використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей
  •  володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей дітей
  •  використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі
  •  постійно вдосконалює свій професійний рівень
  • ефективно застосовує сучасні освітні технології, методичні прийоми, педагогічні засоби, різні форми роботи з дітьми
  •  упроваджує інноваційні технології, передовий педагогічний досвід у освітньому процесі,
  •  використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу
  •  обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту
  •  уміє вирішувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них
  • уміє аргументувати свою позицію
  •  дотримується педагогічної етики, моралі
спеціаліст вищої категорії
  •  має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
  •  здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм
  •  володіє широким спектром стратегій навчання та виховання
  • застосовує нестандартні форми організації роботи з дітьми
  •  знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології
  • лаконічно, образно, виразно і доступно ознайомлює дітей з новою інформацією
  •  використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей
  •  володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей дітей
  •  використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі
  •  постійно вдосконалює свій професійний рівень
  •  активно й ефективно застосовує та поширює у професійному середовищі інноваційні освітні методики і технології, педагогічні засоби
  • упроваджує передовий педагогічний досвід у освітньому процесі
  •  продукує оригінальні, інноваційні ідеї
  •  використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу
  •  вносить пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу в дошкільному закладі
  •  обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту
  •  уміє вирішувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них
  •  уміє аргументувати свою позицію
  •  дотримується педагогічної етики, моралі