Далі
Корисно також ознайомити дітей із приміщенням, де вони виступатимуть. За кілька годин до виступу можна попросити дітей спо-кіино походити там, все уважно роздивитися, аби призвичаїтися
до нового оформлення, декорацій, прикрас тощо. Кожному учаснику майбутнього свята педагог повинен показати місце, де він стоятиме, розказуючи віршик або співаючи пісеньку, гратиме свою казкову роль, танцюватиме тощо. Знайома обстановка і заздалегідь відоме дітям місце їхнього розташування на сцені (у святковій залі) нададуть їм упевненості, емоційної та фізичної розкутості.
Ознайомлюючи дітей з приміщенням, педагог обов’язково має звернути їхню увагу на ту його частину, де сидітимуть глядачі, аби потім поява сторонніх не була для дітей несподіванкою, не викликала додаткового хвилювання та не відволікала від виступу. З огляду на це радимо педагогу скористатися методом казкотерапії. Наприклад, вигадати історію, в якій глядачі — герої чарівної країни, що завітали у гості до учасників свята, а місце, де вони розташувалися, — казкова галявинка тощо. Така гра принесе дітям задоволення, адже включаючи уяву, вони долатимуть зайву сорок язливість, страх і хвилювання. Зрештою, пізніше це допоможе їм природно почуватися на публіці впродовж усього виступу.
У своїй роботі педагогам радимо застосовувати ще один універсальний психологічний прийом, який може допомогти відволікти та розслабити дітей.
Це — бесіда про те що відбудеться вже після знакової події, зокрема після виступу на публіку. Приміром, це може бути бесіда про колективну прогулянку парком, катання на атракціонах, запускання повітряного змія, видуван¬ня мильних бульбашок тощо. У розмін, з ті тьма педагогу за жодних обставин не потрібно згадувати про особистий негативний досвід виступу на публіку, нехай навіть і жартома. Інакше це викличе у дітей тривогу та почуття страху, й усі докладені раніше зусилля виявляться марними.
Уже після виступу дітей на публіку, незалежно від того, як вони проявили себе — добре чи не дуже — їх неодмінно треба похвалити. Це надасть дітям почуття впевненості та віру у власні сили, адже саме на таких виступах вони отримують свій перший досвід спілкування, вияву ініціативи та самостійності. А це, зрештою, потребує щирої підтримки та уваги з боку дорослих.