Далі

Отже, кожний музичний звук має свою висоту, яка відрізняє один музичний звук від іншого і любий шумовий від музичного.
А тепер, для розвитку у дитини вміння розрізняти звуки за висотою, пограйте з дитиною.
Дидактична гра “Подумай і відповідай” (для дітей 3 – 5 років)
Ігровий матеріал.
Картки по кількості гравців, на яких зображені ведмідь,зайчик, пташка.
Хід гри.
Дитині дають картки. На піаніно чи у грамзапису звучить мелодія:«Зайчик» муз. М.Старокадомського; «Ведмідь» муз. М. В. Ребікова; «Горобчики» муз. М. Красєва. (Можна підібрати другий музичний матеріал) Дитина впізнає мелодію і підіймає відповідну картку. В процесі гри розвивається вміння розрізняти звуки низького, середнього та верхнього регістрів.
– У піаніно клавіш багато – то сумно звучать вони, то завзято
– У крайніх зліва бас гуде, мов по лісі ведмідь іде.
– У крайніх справа звуки тоненькі, мов спів пташок маленьких.
– У середніх клавішах як раз той же голос, що і в нас.
Тут наступив ранок, і сон перервався. Ніна встала, ласкаво доторкнулася до клавіш піаніно. У відповідь почулися добрі голоси струн.
А тепер, для розвитку у дитини вміння розрізняти звуки за висотою, пограйте з дитиною.
Гра «Дзвіночки» (5 – 7 років)
Ігровий матеріал.
Два набори дзвіночків різних за висотою Картинка з зоб­раженням дзвіночків.
Хід гри.
Перед початком гри розкажіть казочку. В грі приймають участь дитина і дорослий. Дорослий сідає спиною до дитини і дзвенить дзвіночками по черзі. Дитина повинна знайти у своєму наборі дзвіночків той, що дзвенів. При повторенні гри дитина і дорослий міняються місцями.
Примітка. Можна використовувати набір дзвіночків, різних за висотою. Замість дзвіночків можна використовувати металофон або, наприклад, те, що є вдома, склянки з тоненького скла, наповнені водою. Різний рівень води у склянках впливає на висоту звуку. Вдаряти по склянках треба легким рухом, використовуючи звичайну ручку або олівець.