Далі

Підготовка до відвідування музею
Перше відвідування музею не слід поєднувати з іншими подіями в житті дитини, як-от початком навчального року, поверненням з літнього табору тощо. Ліпше, щоб відкриття для себе музею вирізнялося з-поміж повсякденного життя дошкільника.
Бажано заздалегідь попередити дитину про відвідування музею. Напередодні покажіть їй, наприклад, одну-дві репродукції з тих картин, які ви плануєте подивитися в музеї (якщо ви збираєтеся до художнього музею). Водночас обов’язково поясніть, що репродукція не така яскрава та виразна, як оригінал. Розкажіть дошкільнику й основні правила поведінки в музеї.
Запропонуйте дитині запросити із собою когось із друзів. Пам’ятайте, що для неї важливо поділитися враженнями з однолітками. Вони ліпше зрозуміють одне одного.
Перше відвідування музею
Важливо враховувати, що в музеї, крім картин і скульптур, є безліч інших речей, які привертають увагу маленьких відвідувачів. Це, зокрема, великі сходи, величні зали, незвичайний інтер’єр. Та й сама атмосфера та поведінка відвідувачів у цьому місці незвична для дітей. Тому слід організувати відвідування музею так, щоб діти могли поступово освоювати його простір. Зокрема, дайте змогу дошкільникам оглянути сходи, стіни і люстри, поспостерігати за роботою касирів, екскурсоводів. Інакше дитині буде складно зосередитися на сприйманні картин — вона постійно від- в олікатиметься.
Під час відвідування у дітей виникатиме чимало запитань. Намагайтеся відповідати на них чітко і грунтовно. Якщо ви не знаєте відповіді, ліпше звернутися до працівників музею. Також можна переадресувати запитання самій дитині. Нехай вона поміркує та спробує сформулювати свій варіант відповіді.
Пам’ятайте, що у спогадах дорослої людини ставлення до історії, мистецтва, культури визначає саме перше відвідування музею відповідного профілю.
Друге відвідування музею
Вдруге відвідати з дитиною музей ліпше тижнів через два, поки вона ще не забула свої вражен¬ня від першого відвідування. Розпочати екскурсію слід із уже знайомої дітям зали. Утім, доречно ускладнити повторне сприймання експонатів, давши дітям певне завдання. Наприклад, попросіть дошкільників визначити, наприклад, які картини, на їхню думку, написані одним художником. При цьому діти мають обов’язково обгрунтовувати свою думку. Звісно, варіанти дітей можуть бути різноманітні. Дорослому важливо спрямувати думки дошкільників у потрібному руслі, водночас звертаючи їхню увагу на схожі ознаки картин певного художника.
Під час екскурсії можна пропонувати дошкільникам пригадати, що вони запам’ятали під час попереднього відвідування музею.
Після відвідування музею
Одразу ж після екскурсії музеєм неодміли б вони відвідати цей музей ще раз. Якщо після відвідування музею дитина захоче що-небудь намалювати, аби втілити свої враження, треба всіляко підтримати такі її починання. Адже у такий спосіб дитина виражає своє бачення історії, культури, мистецтва.
Якщо ви все організували правильно, позитивні враження від відвідування музею дитина запам’ятовує надовго. Утім, корисно повсякчас підтримувати пізнавальний інтерес вашої дитини. Наприклад, розглядайте з дошкільником мистецькі альбоми, книжки, переглядайте зображення предметів побуту, старовинного одягу тощо. І тоді дитина сама через певний час запропонує вам відвідати те цікаве місце, у якому їй так сподобалося, — музей.