Всім у дружбі треба жити (конспект комплексного заняття)

Підготував: вихователь Мінаєва Л.М.

Мета: Формувати в дітей поняття про «дружбу», «товариськість»; уявлення про жит¬тя тварин взимку. Вправляти в умінні підбирати звукову модель слова, знахо¬дити слово із заданим звуком, підбирати однокореневі слова та слова антоніми. Закріпити вміння співвідносити число із цифрою, визначати порядковість числа визначати склад числа з двох менших чисел, знати назву геометричних фігур. Розвивати логічне мислення,пам’ять, увагу,зв’язне діалогічне мовлення . Виховувати дружбу,товаришування, вміння долати труднощі та допомагати один одному

Методи та прийоми: Пояснення, вказівка,запитання, сюрпризний момент,оцінка.

Матеріал: Картки – схеми, картинки на звуки (3),(С), зашифрована карта, будиночки із синім та зеленим дахом,картинки до карт – схем, м’які іграшки тварин та шапочки до казки «Теремок», жолуді, мішечки із жолудями, геометричні фігури, д/ігри «Приший ґудзики», «Підпиши картинку», «Постав по порядку», «Збери картинку», « Знайди схожі слова», «Танграм», «Будь уважним».

Хід заняття

– Діти, я сьогодні,коли прийшла на роботу,знайшла під дверима ось це.
– Це якась карта чи що?Давайте її розглянемо. Тут якісь цифри,букви,все розкидано.
– Потрібно з’єднати цифри і тоді прочитаємо зашифроване слово.
– Давайте викладемо його на дошці. Це слово «Допоможіть!»
– Хто ж це потребує допомоги ?
– Ой,хто це шепоче мені, Домовичок підказує мені що зла Чаклунка приворожила його друзів і щоб вони знову з’явились, треба розв’язати декілька завдань .
– Погляньте,хто тут заховався? (виглядає хвіст мишки)
– Так це Мишка. Яка це тваринка?Де вона живе?
– Мишка тікала від Чаклунки і зачепила хвостиком картинки та схемки до них, вони всі переплуталися.
– Давайте підберемо кожній картинці її назву Д/г « Підпиши картинку»
– Молодці,справились із завданням,тепер і Мишку заберемо з собою.
– Ну що, пішли далі шукати друзів Домовичка.
– Ой, дивіться,озеро. Як же нам його перейти? Дрова якісь лежать. Хто знає,як нам перейти? Так, давайте побудуємо місточок і перейдемо озеро.
Д/Г «Постав по порядку» (діти виставляють по порядку цифри).
– Молодці, ми перейшли через озеро, а тут знов якась перешкода
– Потрібно зібрати картинку і побачимо,що вийшло.
Д/Г « Збери картинку» (з розрізних частин скласти жабку).
Діти, а чи можемо ми побачити Жабку взимку. Чому?А коли вона зможе ожити? Молодці. Забираємо з собою і Жабку.
Чуєте, щось шурчить, хто це тут за ялинкою сховався і тремтить?
Гляньте, вуха які? Шубка.
Так, це Зайчик. Кого ж він так боїться в лісі? З чим схожий Зайчик?
(снігом, білим кольором)
Щоб забрати із собою Зайчика,потрібно виконати таке завдання.
Д/Г «Підбери схожі слова»
Сніг – сніговик,сніжинка,Снігуронька,засніжений,сніговий,снігур.
На який звук починаються ці слова? Так,на звук (С)
Ось у мене такі будиночки – зелений та синій. На них потрібно поскладати картинки, де є звук (С) та (3). Як ви думаєте,в який будиночок покладемо звук (С),а (3). Вірно.
І з цим завданням справились,тепер і Зайчика заберемо з собою.
Гляньте, ниточка якась,пішли за нею, куди ж вона нас приведе?
Що це, діти,фігури розкидані. Ох і Чаклунка, хоче нас заплутати.
Давайте з цих геометричних фігур складемо щось.
Гра «Танграм»
На кого це схоже? Так, на Лисичку. З яких геометричних фігур ми склали Лисичку?
А яка тваринка, що живе у лісі, схожа на Лисичку ? Так ,Вовк. Чим вони відрізняються? (кольором) А схожі? (Хижаки)
Будемо забирати їх з собою.
Але потрібно знов виконувати якесь завдання Д/Г «Будь уважним?
«Зима, аза нею….»
«День,а за ним..»
« Морозиво солодке, а перець …»
« Чай гарячий, а лід …»
« їжак колючий, а змія ….»
Молодці! Йдемо далі.
Діти,а хто це порозкидав? Хто любить їсти таку їжу? (Кабан)
Мабуть він тікав від Чаклунки і не встиг позбирати жолуді. Давайте йому допоможемо зібрати їх.
Д/Г « Збери жолуді»
Потрібно зібрати стільки жолудів, яка цифра на ньому зображена. Ось вам мішечки, дивіться там є жолуді,тож давайте збирати.
Молодці,Тепер віднесемо їх Кабану.
А куди ж нам іти? Гляньте, сліди. По яким же нам іти? Тими що залишив Кабан?
Ну пішли.
Тихіше,дивіться,що це за намет ? Хто тут може бути схований?
А хіба він взимку не гуляє?Чому?
А хто ж це йому таку кучугуру снігу намів? Хтось йому допоміг сховатися.
Ви знаєте, це Сніговики. Да так старались, що навіть ґудзики повідривали.
Д/Г « Приший ґудзики»
Вам потрібно, дивлячись яка на шапці цифра,розкласти її на два менших числа. (5,6,4,3)
Ось і Ведмедя ми врятували.
Хух, я аж заморилась, а ви?
Давайте сядемо на галявині,та трішки відпочинемо.
Заплющить очі. Ми ж з вами у лісі, а там тихо – тихо, лише вітер інколи пролетить . Погойдає дерева, поворушить їх віти. Спить ліс відпочиває, набирається сил.
От і ми з вами відпочили,пішли далі.
Що це таке?
Так,Теремок.
А які ж герої жили в Теремку? А ми їх врятували, то може й ми пограємо в казку. Ну давайте, одні діти в нас будуть акторами, а інші глядачами.
Інсценізація казки «Теремок»
Діти, чому не розвалився наш Теремок? Чи є звірі ,які бояться один одного?
Так,це Зайчик,Мишка.
Чому ж нашій казці вони всі жили в одному будиночку? Так, бо були дружніми.
В житті усім потрібна дружба:
І для розваг, і для журби, й для служби.
Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.
Слід другові допомагати,
В пригоді завжди захищати,
Слід жарти друга розуміти Й самому жартувати вміти.