Перспективне планування видів діяльності з основ безпеки життєдіяльності дитини (середній дошкільний вік )

ВЕРЕСЕНЬ

1. Заняття: «Світ навколо нас»
2. Рухливі ігри: «Знайди де заховано», «Горобчики».
3. Заняття: «Рослини – ліки», «Відгадай на смак» Продовжувати ознайомлювати дітей з лікарськими рослинами, які мають цілющі властивості. Вчити обережно поводитись з ними та використовувати їх для профілактики та лікування.
4. Сюжетно-рольова гра «Лісова аптека».
5. Психотренінг «Я – дерево»
6. Творча гра: «Мандрівка по лісу» (сформувати навички безпечної поведінки з різними рослинами та грибами в лісі, закріплювати знання про їстівні та отруйні гриби, заборону їх вживання дітям дошкільного віку)

ЖОВТЕНЬ
1. Заняття «Безпечна та небезпечна вулиця»
2. Розглядання картини «Наша вулиця». Закріплення знань про односторонній та двосторонній рух, про правила для пішоходів та водіїв. Читання художньої літератури, заучування віршів про дорожній рух.
3. Рухливі ігри: «Кольорові автомобілі», «Горобці та автомобіль»
4. Д/гра «Збери знак: «Пішохідний перехід»
5. Аплікація. Тема: «Транспорт на вулиці» (учити виготовляти з паперу легковий, вантажний, пасажирський транспорт, використовуючи прийоми згинання аркуша навпіл).
6. «Екскурсія вулицею». Спостереження за пішоходами на перехресті.
7. Ігрова ситуація «Допоможемо пішоходам»
8. Сюжетно-рольова гра: «Шофери».
9. Рухливі ігри: Катання під час прогулянки на триколісному велосипеді.
10. Складання розповіді за опорними картинками «Шлях до дитячого садочка». Бесіда на тему: «Обов’язки пішоходів». Розучування скоромовок, прислів’я про транспорт.
11. Музично-дидактична гра «Іди, замри, стій».
12. Інсценування: «У країні дорожніх знаків».

ЛИСТОПАД

1. Бесіди з дітьми про безпеку поведінки у побуті (газова та електрична плита, електрокомбайн, міксер, м’ясорубка, тощо). Небезпечними є також ножі, виделки, ліки, харчові добавки – оцет, приправи тощо.
2.Сюжетно-дидактична гра «Обладнаємо квартиру».
3. ПДД: «Вогонь – друг, вогонь – ворог».
4. Рухливі ігри: «Біжи до мене», «Пожежники».
5. Заняття: Бесіда «Небезпечне свято». Ознайомити дітей з правилами поведінки на масових гуляннях (небезпека у користуванні аерозолями, хлопавками, петардами, бенгальськими вогнями).
6. Моделювання ситуації «Коли в квартирі пожежа».
7.Сюжетно-рольова гра «Сім’я». Закріпити знання про користування електропобутовими приладами, про небезпечні предмети вжитку.
8. Гра-конкурс «Хто швидше загасить вогонь?»
9. Проблемні ситуації: «Яскрава коробка посеред двору»,
«Скарби» майданчика»(шприц, цвях, ніж, запальничка, балончик).
10. Розгляд ілюстрацій із зображенням пожежного транспорту.

ГРУДЕНЬ
1. Д/гра «Коли це буває?» ПДД: «Білий сніг – брудна вода», «Різні стани води».
2. Заняття: «Несподівана зустріч». Конструювання «Будиночок для звірят».
Мета: навчати дітей правил безпечної поведінки з тваринами, підвести до розуміння, що контакти з тваринами інколи шкодять здоров’ю, розвивати конструкторські здібності, виховувати повагу до тварин і дбайливе ставлення до них.
3. Спостереження за змінами, що сталися на майданчику, квітнику.
Розчистимо доріжки від снігу.
4. Рухливі ігри: «Влучи сніжкою в коло», «По рівненькій доріжці».
5. Бесіда: «Хуртовина, заметіль». Мета: ознайомити дітей із стихійними природними явищами взимку, поведінкою під час такої ситуації.
6. Психогімнастика.
7. Бесіда на тему: «Обережно: бурульки, ожеледиця!».
8. Зачитати віршА. Костецького «Бурульки» («Валеологія щодня», ст.. 77)
Мета: формувати у дітей уявлення про бурульки, ожеледицю як природні явища.
9. Дидактична гра «Вилікуємо ведмедя»
10. Вечір розваг: прислів’я та приказки про небезпечні речі і ситуації.

СІЧЕНЬ
1. Розгляд серії картинок із зображенням видів спеціального транспорту.
2. Рухливі ігри: «Горобці та кіт», «Кольорові автомобілі»
3. Бесіда: «Що для чого: зупинка, перехрестя, світлофор, зебра»
4. Комплексне заняття з ознайомлення з навколишнім світом, з розвитку мовлення: «Порівняння автобуса і тролейбуса», читання вірша В. Паранової «Поведінка в тролейбусі».
5. Розглядання сюжетних картинок.
(«Основи безпеки дітей дошкільного віку», с. 174)
6. Цільова прогулянка вулицею.
7. Сюжетно-рольова гра: «Автобус»
8. Рухливі ігри: «Пташки та автомобіль»
9. Дидактична гра «Дорожні знаки»,
мета: формувати уявлення дітей про дорожні знаки, що це, для чого потрібне.
10. Ігрові ситуації: «Як ведмідь шукав їдальню?», «Зайчик переходить дорогу».
11. Вечір: перегляд діафільмів та розгляд картин.

ЛЮТИЙ

1. Заняття: «Подорож до зимового лісу» Мета: ознайомлювати дітей із стихійними явищами – природою їх виникнення, із характерними ознаками та негативними наслідками для людини, формувати правильну поведінку у складних погодних умовах .
2. Рухливі ігри: «Знайди де заховано», «Горобчики».
3. Спостереження за станом погоди.
4. Бесіда на тему: «Перша допомога при відмороженні»
5. Дидактичні ігри «Допоможи казковим героям уникнути небезпеки», «Зоопарк»; мета: учити правил поведінки з хижими тваринами, птахами під час екскурсії з батьками до зоопарку, виховувати обачність, повагу до тварин.
6. Бесіда «Правила поведінки на льоду»
7. Вечір розваг: перегляд діафільмів.
БЕРЕЗЕНЬ

1. Бесіда за казкою «Котик і півник».
2. Рухливі ігри: «Знайди свій будинок»
3. Заняття: «Коли ти вдома сам».
4. Бесіда за казкою «Вовк та семеро козенят».
5. Настільний театр «Вовк і семеро козенят» Мета: дати дітям знання про те, що буває з тими, хто забуває, як треба поводитися, коли ти вдома сам, яких правил слід дотримуватись.
6. Ігрова ситуація « З ким можна спілкуватись, а з ким – ні»
7. Рухливі ігри: «Влучи у коло», «Хто далі кине?»
8. Ігрова ситуація «До нас завітали гості»
9. Гра тренінг: «Один удома».
10. Колективна робота: виготовлення атрибутів до сюжетних і дидактичних ігор.

КВІТЕНЬ
1. Спостереження за роботою лікаря в медичному кабінеті.
2. Рухлива гра: «Кошенята»
3. Досліди з водою. Вода корисна і шкідлива.
4. Читання віршаЛ. Українки «З гір на долину».
5. Заняття: «До Країни здорових зубів»
6. Рухлива гра «Зимові розваги» з фізичними вправами.
7. Спостереження за бурульками.
8. Рухливі ігри: «Зайці і вовк», «По рівненькій доріжці»
9. Сюжетно-рольова гра «Лікарня».
10. Читання віршаЛ. Камінчука «Півникове горе».
11. Проблемна ситуація: «Як дізнатися про стан погоди?»
12. Вечір розваг: перегляд мультфільмів.
ТРАВЕНЬ
1. Бесіда на тему «Якими предметами не можна користуватися, коли немає дорослих»
2. Рухливі ігри: «Біжи до мене»
3. Дидактичні ігри: «Горить – не горить», мета: ознайомлювати дітей із номером «101», закріплювати знання про предмети, що можуть швидко спалахнути, використовуючи предметні картинки; «Вогонь – ворог, вогонь – друг», мета: закріплювати знання про корисність та шкідливість вогню».
4. Заняття: «Читання твору С. Маршака «Пожежа».
5. Ліплення «Драбинка». Мета: розширити уявлення про працю пожежників, їхню сміливість, мужність, закріплювати правила поведінки вдома.
6. Спостереження за транспортом спеціального призначення: швидка допомога, пожежна машина і т.д.
7. Сюжетно-рольова гра: «Сім’я»
8. Рухливі ігри: «По рівненькій доріжці», «Знайди свій будинок»
9. Читання вірша В. Загороднюка «Його величність – Сірничок»
10. Творче завдання: «Розфарбуй полум’я на картині», мета: формувати вміння обирати відповідний колір під час фарбування полум’я.
11. Вечір: інсценування казки «Киць чин дім».