Перспективне планування видів діяльності з основ безпеки життєдіяльності дитини (молодший дошкільний вік)
ВЕРЕСЕНЬ
1. Д/гра «Коли це буває?»
2. Заняття: «Подорож із білочкою по гриби». Аплікація на тему «Гриби в кошику»
3. Бесіда: «Правила поведінки у довкіллі»
4. Рухливі ігри: «У ведмедя у бору», «Діти в лісі».
5. Д/гра «З якого дерева листочок?»
6. Бесіда на тему: «Рослини навколо нас». Ознайомити дітей з рослинами, які використовуються з лікувальною метою. Дати уявлення про значення рослин для життя та здоров’я людини.
7. Дидактична гра «Вилікуємо ведмедя»
8. Ігрова ситуація «Зламана гілка», «Зірвана квітка».
ЖОВТЕНЬ
1. Заняття: «Безпечна та небезпечна вулиця»
2. Розгляд картини «На вулицях міста»
3. Рухлива гра «Горобці та кіт»
4. Д/гра «Можна чи ні?»
5. Заняття: Малювання «Наш друг світлофор».
6. Пішохідний перехід до перехрестя. Пояснити дітям значення світлофора, формувати поняття, що таке пішохідний перехід.
7. Сюжетно-рольова гра: «Водії»
8. Рухлива гра: «Пташки та автомобіль»
9. Слухання «Пісні про світлофор» (музика А. Філіпченка).
10. Конструювання: Вчити будувати широку і вузьку доріжку (проїжджа частина і тротуар), закріпити назви і призначення частин вулиць (алея, бруківка, дорога)
11. Музично-дидактична гра «Іди, замри, стій».
12. Перегляд діафільмів та розгляд картин «Безпечна та небезпечна вулиця»
ЛИСТОПАД
1. Бесіда з дітьми про небезпечні предмети, які є на кухні. Як правильно поводитись з ними? Чому неможна гратися із запальничками, сірниками?
2. Заняття- гра «Предмети навколо нас»
3. Рухливі ігри: «Біжи до мене».
4. Заняття: «Мамині помічники» (електропобутові прилади).
Читання віршів, відгадування загадок. Розгляд ілюстрацій.
5. Бесіда на тему: «Часом гра не доводить до добра» (небезпечні предмети-замінники,ігри з дрібними та поламаними іграшками,намистинками, ґудзиками тощо)
6. Сюжетно-рольова гра: «Сім’я».
7. Рухливі ігри: «По рівненькій доріжці», «Знайди свій будинок».
8. Бесіда на тему «Сірник маленький, а лихо велике». Закріпити знання про небезпеку ігор із сірниками, вогнем. Розглядання ілюстрацій про пожежний транспорт та його призначення, одяг пожежників та професійний інвентар.
9. Індивідуальні бесіди «Чому не можна самому брати ліки?»,
«Чим можна гратися, а чим – ні?»
10. Дидактична гра «Гарні та погані іграшки»
11. Розігрування потішки «Кицьки дім»
ГРУДЕНЬ
1. Заняття: «Дитина серед людей»
2. Бесіда з дітьми про рідну домівку, про членів їх родини.
Дати уявлення про небезпеку спілкування з незнайомими людьми.
3. Рухливі ігри: «Знайди свій будинок»
4. Заняття: «Обережно: незнайомці!».
5. Читання казки С. Маршака «Казка про неслухняне мишеня»
6. Сюжетно-рольова гра «Лялька Таня прийшла до нас у гості».
Підтримувати і поглиблювати атмосферу доброти між дітьми.
7. Рухливі ігри: «Влучи у коло», «Хто далі кине?»
8. Психогімнастика «Мамі усміхаємось».
9. Слухання музики Е. Гріча «Весело – сумно».
10. Дидактична гра «З ким можна спілкуватись, а з ким – ні».
11. Ігрова ситуація: «У двері подзвонили, а нікого немає вдома»,
«Незнайомець пригощає цукеркою»
12. Настільний театр «Вовк і семеро козенят».
СІЧЕНЬ
1. Заняття «Здоров’я дитини»
2. Валеологія. Тема: «Такі корисні речі» (речі особистої гігієни)
3. Рухливі ігри: «Кошенята»
4. Заняття: Читання казки К. Чуковського «Мойдодир»
5. Розгляд проблемних ситуацій та правила поводження під час їх виникнення. «Чужа собака гавкає», «Чому киця сердиться»
6. Спостереження за пішоходами. Як одягнені люди восени. Чому?
7. Рухливі ігри: «Зайці і вовк», «По рівненькій доріжці».
8. Сюжетно-рольова гра «Лікарня».
9. Бесіда на тему: «Звідки беруться бруднулі?».
10. Розгляд проблемної ситуації: «Як дізнатися про стан погоди?»
11. Перегляд мультфільмів.
ЛЮТИЙ
1. Д/гра «Коли це буває?»
2. ПДД: «Білий сніг – брудна вода», «Різні стани води».
3.Заняття: «Несподівана зустріч».
4. Конструювання «Будиночок для звірят». Мета: навчати дітей правил безпечної поведінки з тваринами, підвести до розуміння, що контакти з тваринами інколи шкодять здоров’ю, розвивати конструкторські здібності, виховувати повагу до тварин і дбайливе ставлення до них.
5. Рухливі ігри: «Влучи сніжкою в коло», «По рівненькій доріжці».
6. Бесіда: «Хуртовина, заметіль»
Мета: ознайомити дітей із стихійними природними явищами взимку, поведінкою під час такої ситуації.
7. Психогімнастика.
8. Бесіда на тему: «Обережно: бурульки, ожеледиця!». Зачитати віршА. Костецького «Бурульки» («Валеологія щодня», ст.. 77)Мета: формувати у дітей уявлення про бурульки, ожеледицю як природні явища.
9. Дидактична гра «Вилікуємо ведмедя»
10. Вечір розваг : прислів’я та приказки про небезпечні речі і ситуації.
БЕРЕЗЕНЬ
1. Розгляд серії картинок із зображенням видів спеціального транспорту.
2. Рухливі ігри: «Горобці та кіт», «Кольорові автомобілі»
3. Бесіда: «Що для чого: зупинка, перехрестя, світлофор, зебра»
4. Комплексне заняття з ознайомлення з навколишнім світом, з розвитку мовлення: «Порівняння автобуса і тролейбуса», читання вірша В. Паранової «Поведінка в тролейбусі».
5. Розглядання сюжетних картинок. («Основи безпеки дітей дошкільного віку», с. 174)
6. Цільова прогулянка вулицею.
7. Сюжетно-рольова гра: «Автобус»
8. Рухливі ігри: «Пташки та автомобіль»
9. Дидактична гра «Дорожні знаки», мета: формувати уявлення дітей про дорожні знаки, що це, для чого потрібне.
10. Ігрові ситуації: «Як ведмідь шукав їдальню?», «Зайчик переходить дорогу».
11. Вечір розваг: перегляд діафільмів та розгляд картин.
КВІТЕНЬ
1. Бесіда на тему «Якими предметами не можна користуватися, коли немає дорослих».
2. Рухливі ігри: «Біжи до мене»
3. Дидактичні ігри: «Горить – не горить», мета: ознайомлювати дітей із номером «101», закріплювати знання про предмети, що можуть швидко спалахнути, використовуючи предметні картинки; «Вогонь – ворог, вогонь – друг», мета: закріплювати знання про корисність та шкідливість вогню».
4. Заняття: «Читання твору С. Маршака «Пожежа».
5. Ліплення «Драбинка».Мета: розширити уявлення про працю пожежників, їхню сміливість, мужність, закріплювати правила поведінки вдома.
6. Спостереження за транспортом спеціального призначення: швидка допомога, пожежна машина і т.д.
7. Сюжетно-рольова гра: «Сім’я»
8. Рухливі ігри: «По рівненькій доріжці», «Знайди свій будинок»
9. Читання вірша В. Загороднюка «Його величність – Сірничок»
10. Творче завдання: «Розфарбуй полум’я на картині», мета: формувати вміння обирати відповідний колір під час фарбування полум’я.
11. Вечір розваг : інсценування казки «Киць чин дім».
ТРАВЕНЬ
1. Бесіда за казкою «Котик і півник».Рухливі ігри: «Знайди свій будинок»
2. Заняття: «Коли ти вдома сам». Бесіда за казкою «Вовк та семеро козенят».
3. Настільний театр «Вовк і семеро козенят» Мета: дати дітям знання про те, що буває з тими, хто забуває, як треба поводитися, коли ти вдома сам, яких правил слід дотримуватись.
4. Ігрова ситуація « З ким можна спілкуватись, а з ким – ні»
5. Рухливі ігри: «Влучи у коло», «Хто далі кине?»
6. Ігрова ситуація «До нас завітали гості».
7. Гра тренінг: «Один удома».
8. Колективна робота: виготовлення атрибутів до сюжетних і дидактичних ігор.