Консультації та поради для педагогів
Музичний куточок у дошкільному навчальному закладі
Музичне виховання в дошкільних навчальних закладах передбачає роботу над розвитком музичного і поетичного слуху дошкільників, бажання і уміння дітей співати, танцювати, слухати
музику, грати на музичних інструментах тощо. Реалізація цих завдань відбувається на основі широкої інтеграції і охоплює різні форми роботи з дітьми, як-от:
* заняття;
* самостійна діяльність;
* ігри тощо.
Тому важливим педагогічним завданням є ефективна організація предметно-просторового розвивального середовища групових кімнат у дошкільному навчальному закладі, невід’ємною скла-
довою якого є зокрема й музичний куточок.
Як налаштувати дітей перед виступом на публіку
Насамперед безпосередньо перед виступом дітям потрібно розслабитися і заспокоїтися. Задля цього рекомендуємо зробити кілька повільних вправ на дихання, полежати на килимку із заплющеними очима, уявляючи чарівні образи природи або казкового світу, послухати спокійну музику тощо. У процесі такої своєрідної медитації потрібно налаштовувати дітей на успіх, та у жодному разі не загострювати їхню увагу на важливості події, яка має відбутися за їхньої участі. Адже це може викликати у дітей надмірне хвилювання та порушити щойно отриману внутрішню рівновагу.
Якщо ж педагог помітив у своїх вихованців м’язову напругу та певні негативні емоції, то може запропонувати звільнитися від них під час рухових вправ. Наприклад, діти можуть трішечки побігати, пострибати, або ж зробити зарядку чи гімнастику під улюблену веселу музику. У такий спосіб вони швидше позбудуться фізичної скутості, вивільнять власні страхи і хвилювання, отримають заряд бадьорості та гарного настрою.
Давайте разом створювати виставу.
Рекомендації для вихователів ДНЗ щодо підготовки до інсценізації казок
Театр — це синтез мистецтв, що увібрав практично все, що допомагає розвиватися повноцінній людині, яка вміє сприймати навколишній світ як живий єдиний організм. Саме тому у розмаїтті засобів впливу на формування особистості дитини дошкільного віку він посідає важливе місце. Цей особливий синтетичний вид мистецтва органічно поєднує художнє слово, драматичну дію, поетику, живопис, музику та літературу. Він допомагає дитині глибше пізнати себе, внутрішній світ, спонукає її до самовдосконалення, викликаючи естетичні почуття та емоції під час театралізованого дійства.
Готуючись до постановки дитячого спектаклю, педагоги повинні вирішити низку завдань, які будуть необхідні дітям під час показу:
• формувати правильну поставу, вміння передавати ходу різних персонажів та добирати жести для створення образу;
• навчити правильного дихання підчас мовленнєвих дій, танцювальних елементів та танцювальних рухів;
• навчити гримування за допомогою дорослого та самостійно;
• ознайомити із творами сучасних українських дитячих письменників;
• вправляти в умінні узгоджувати мовленнєві дії з рухливими;
• розвивати пластичність рухів;
• опрацьовувати виконання образних вправ засобами пантоміми;
• формувати на прикладі поведінки героїв прочитаної казки позитивні взаємини, прагнення допомагати одне одному;
• правильно оцінювати дії та вчинки персонажів й робити самостійні висновки;
• виховувати моральні якості, емпатію та навички спілкування.
Обережно: захворювання дитячих голосових зв’язок
В дитячому садочку, дома, чи на дитячих святах (днях народження), на вулиці дуже часто просять дітей голосно відповідати, читати вірші, співати, щоб всім було чути! Але багато батьків та педагогів не розуміють, що потрібно запобігти щонайменшому перегріванню голосових зв’язок дітей, слідкувати, щоб режим дитячої розмови був помірним, заборонити дітям надто голосно викрикувати! Як скоріше заспокоїти дитину, коли вона плаче, або кричить.
Голосовий апарат – це частина нашого організму і за його станом необхідно стежити. Тому треба дотримуватися правил його гігієни та охорони, а саме:
– уникати крику, тривалого мовленнєвого апарату;
– не співати під час хвороби;
– не співати на вулиці у холодну пору року;
– обмежувати вживання гострих, солоних, занадто холодних та гарячих страв, категорично заборонити дітям вживання газових напоїв дітям дошкільного віку.
На голосову функцію дуже впливає хвилювання. Через те, батьки та педагоги повинні подбати про створення позитивного, психологічного клімату у сім’ї та колективі!