Звіт завідувача перед колективом і громадськістю

Звіт

завідувача

перед колективом і громадськістю за 2016-2017 н. р.

даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки

України від 23.03.2005 р. №178,

Мені дуже приємно в цей травневий день зустрітися з колегами, а особливо, з батьками. Адже такі зібрання дають змогу підвести риску пройденого шляху і накреслити плани на майбутнє. Тому що головне завдання нашої співпраці: забезпечення комфортних умов перебування дітей у закладі, здобуття ними якісної дошкільної освіти.
Даний звіт – дієва форма забезпечення інформаційної відкритості та прозорості роботи нашого закладу.
Головними завданнями мого звіту, як засобу інформування громадськості є:

батьки, і педагоги, і засоби масової інформації, та органи влади;

громадськості.
Дошкільний навчальний заклад №13 побудовано за типовим проектом. Комплектування дошкільного навчального закладу проводиться у відповідності із нормативно-правовими документами Міністерства освіти та науки України. Зарахування дітей до дошкільного закладу здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.
У 2016 – 2017 н. р. дошкільний навчальний заклад виховував 390 дітей раннього та дошкільного віку при проектній потужності закладу – 285 дітей.
Групи комплектувалися залежно від умов роботи закладу та вікових ознак. У дошкільному закладі на початку навчального року функціонувало 13 груп для дітей дошкільного віку, з них 2 групи компенсуючого типу, 3 групи – раннього віку. У січні 2017 року відкрилась нова група для дітей середнього дошкільного віку.
Дошкільний навчальний заклад №13 «Купава» працює з 7.00 – до 19.00 годин з п’ятиденним робочим тижнем:

У нашому закладі створені всі належні умови щодо перебування ваших дітей у садочку протягом цілого дня. На основі ваших запитів на початку навчального року проходить комплектація груп. Але показники відвідування садочка вашими дітьми бажають бути кращими. До вашої уваги порівняльний аналіз відвідування відповідно до минулих років:
Як видно з діаграми, середній відсоток відвідування у 2015 році становив – 68%, від загальної кількості дітей 388 осіб, у 2016 році – 63 %, від 390 дітей, у 2017 році – 59% від 390 вихованців. Як бачимо, цей показник знизився. Це говорить про послаблення відповідальності і з боку вихователів, і з боку Вас, шановні батьки, за станом відвідування дітьми закладу. Адже відомо, тільки система в роботі дає хороші результати навчально-виховного процесу. А для покращення такого стану речей, просимо Вас звернути на це увагу.
У закладі велика увага приділяється дітям, які потребують соціального захисту. Відповідно документів, що підтверджують соціальний статус сім’ї, в закладі організовано соціальну підтримку та допомогу наступним категоріям:

Для забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільною їх розстановкою я проводжу професійний відбір на основі вищої дошкільної освіти та професійних якостей. Заклад стовідсотково забезпечений педагогічними кадрами.
Кількість педагогічних працівників за посадами: завідувач -1, вихователь-методист – 2, вчитель-логопед – 2, музичний керівник – З, інструктор з фізичної культури -1, практичний психолог – 1, вихователів – 22.
Сьогодні у кожного з нас весняний настрій. Адже попереду яскраве літо, а за плечима – великі плоди звершень. Надзвичайно швидко промайнув цей навчальний рік. Яким він був? Звичайно, результативним. А для нас він ще й особливий, незвичайний, бо приніс багато знахідок, досягнень, перемог, нових зустрічей і знайомств. Усі події року тісно переплелися як триєдина мета та завдання, які колектив чітко знав ще влітку 2016 року.
Саме тоді розгорнулися бурхливі події серйозної підготовки до нового навчального року: визначення пріоритетних завдань діяльності, поточний ремонт групових приміщень, підготовка ігрових та спортивних майданчиків; капітальний ремонт пральні – 15626, 93 грн та придбання нового технологічного обладнання на суму – 58800,00 грн., капітальний ремонт частини даху –  244919,15 грн.
Адміністративно-господарча діяльність дуже важлива, але ми не забували про самоосвіту навіть улітку. Задля втілення інноваційних технологій та осучаснення освітньо-виховного процесу, підвищення професійної майстерності, ще напередодні нового навчального року, педагоги закладу відвідали сертифіковані навчання:

І ось стартував навчальний рік…Спробуємо полистати календар наших життєвих знаменних дат. У вересні для дітей почався цікавий та пізнавальний навчально-виховний процес. Про це свідчить День знань, який пройшов у великому піднесеному емоційному настрої.
Для батьків було організоване осіннє чудове та  яскраве театралізоване дійство «Свято Картоплі та українського Сала», в ході якого сім’ї отримали масу вражень від ярмарки та виставки поробок з картоплі.  Українським смаколиком для всіх гостей  стала печена картопля із салом.
А в цей час адміністрація отримала приємну звістку із столиці про перемогу у Всеукраїнському конкурсі-гранті «10х10» – «Модернізація «Природничої лабораторії» – оновлене життя фауни» та запрошення на церемонію нагородження   до міста Києва, де отримали диплом переможця та пам’ятний кубок.
Робота з дітьми, педагогічними кадрами вимагала інноваційного підходу. Також жовтень та листопад ознаменувалися такими ключовими подіями: у цікавій та пізнавальній формі, з використанням інтерактивних методів та прийомів, пройшло засідання семінару-практикуму для педагогів «Соціальна і фінансова освіта дошкільників».

Успішність навчання дитини в школі, легкість і швидкість адаптації до нових мікросоціальних умов і нового статусу школяра великою мірою залежить від якості перспективності, спадкоємності і наступності в роботі ДНЗ і школи. З цією метою вихователі закладу брали участь у роботі круглого столу «Наступність: дошкільний заклад – початкова школа», який проводився на базі Сумської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 27. Педагоги побували протягом жовтня – листопада на уроках навчання грамоти, читання та письма, математики і трудового навчання в перших класах ЗОШ № 27, № 24 зустрілися із вчителями початкових класів, які проаналізували стан підготовки випускників закладу. Також прийняли активну участь у методичній декаді вчителів початкових класів. Вихователями-методистами було проведено засідання круглого столу для батьків майбутніх першокласників «Сьогодні – дошколярик, а завтра – школяр».
А найбільш дієвим і напруженим став для нас місяць грудень–виділення бюджетних коштів на ремонт нової групи на суму – 201587,72 та придбання нивих меблів для цієї ж групи на суму- 82219,92 грн.  та державна субвенція на капітальний ремонт «Природничої лабораторії» –  93117,22 грн., придбання комп’ютерної та оргтехніки – 195700,00 грн., придбання нових меблів у методичний кабінет за «рухунок суми за дорученням» на суму- 10000,00 грн. Завдання, які були поставлені перед адміністрацією та колективом закладу, були успішно виконані. Нарешті збулося, дочекалися відкриття нової групи. Це було справжнє свято. Адже гостям, дорослим і дітям милували око яскраві, світлі та затишні, по-сучасному оформлені кімнати з новими модульними меблями, ігровим обладнанням, сантехнікою. Вони аж сяяли своєю новизною. Міська влада та батьки виконану роботу оцінили на «відмінно».
Заданий темп не зупинився і в січні місяці. Поряд із важливими буденними справами ми ні на хвилину не забували про наших захисників. Вихованці та батьки закладу долучалися до акцій збору та виготовлення подарунків для бійців АТО під гаслом «З любов`ю до Вас і України», за що в кінці навчального року отримали подяку від особового складу другого механізованого батальйону війської частини.

        Також педагоги, батьки та вихованці активно долучилися до акції «Чудеса приходять до тих, хто в них вірить!». Смачні цукерки, теплий одяг та взуття, дитячі поробки та малюки зігріли дітей-сиріт Глинської школи-інтернат теплом та увагою.

Успішно втілився в життя проект  «Не будь байдужим, коли чотирилапий у біді», який стартував з 1 лютого та проводився за підтримки Сумського товариства захисту  тварин. Протягом місяця проходили заходи спільно з працівниками закладу, вихованцями та батьками, а саме: акції, флешмоби, фотовиставка «Селфі із домашнім улюбленцем», виставка малюнків «Ми відповідальні за тих, кого приручили», тематичні заняття, благодійна театралізована вистава «Пригоди маленького кошеняти», оформлена «Жива книга про маленького песика Дружка», виготовлене помешкання для чотирилапого друга, проходила ярмарка і як результат, були зібрані кошти, які стали у нагоді нашим найменшим.
Також у лютому не минули осторонь нашого садочка і культурні заходи міста. 08.02.2017 року у приміщенні Сумської міської галереї відкрилася виставка “Народне мистецтво Сумщини”, присвячена 25-й річниці Сумського обласного осередку Національної спілки майстрів народного мистецтва України.Серед чудових творів досвідчених майстрів були і роботи нашої колеги -вихователя Світлани Бідної.
У лютому 2017 року в СОІППО відбулася І Всеукраїнська науково-практична конференція “Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика”, де активну участь у роботі секційного засідання мистецької галузі брала вихователь Бідна С.П., яка презентувала власний творчий досвід роботи з проблеми “Паперове мереживо дивовижної витинанки як засіб розвитку професійної компетентності вихователя”.
Творчі педагоги закладу презентували матеріали на І (міський) етапі обласної виставки-огляду кращих методичних розробок педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів м. Суми. Як результат – ІІ місце у номінації «Авторські програми, посібники, розробки».
Багатим на яскраві події став початок весни, а саме, педагоги Бідна Світлана Петрівна, Сударенко Ірина Леонідівна та їхні вихованці посіли І,ІІ,ІІІ місця у ІІ Всеукраїнському конкурсі дитячої творчості читачів журналу «Джміль» (додаток до журналу Міністерства освіти і науки України «Дошкільне виховання»).
З метою розширення світогляду педагогів щодо питань національно-патріотичного виховання дошкільників відбулося засідання круглого столу «Слобожанський дивокрай бережи, люби, пізнай», до якого долучилися не лише педагоги, а й творчі люди міста: Яніна І.В. (старший науковий співробітник Сумського художнього музею ім. Онацького, мистецтвознавець, член Сумської національної спілки майстрів народного мистецтва України), Людмили Ромен (композитор, поетеса, громадський діяч, член Сумської національної спілки майстрів народного мистецтва України, член Української міжнародної академії оригінальних ідей).
Духовне життя закладу вирувало! Батьки наших вихованців разом з дітьми долучилися до акції «З любов’ю до Великого співця!», де розповідали малюкам про творчіть, дитячі роки Кобзаря та ділилися світлинами в режимі-онлайн.
16 березня 2017 року в приміщенні Центральної міської бібліотеки ім. Т. Шевченка (відділ літератури з мистецтва) проходила виставка “Веселкові струни “Купави”. Це спільний проект вихователя Бідної С.П., яка представила витинанки, малярство (народне мистецтво) та талановитих малят дитячого садка (використання нетрадиційних технік у малюванні).
Про «Купаву» знають не лише в місті, а й в Україні! У квітні 2017 року гостями садочка стали фахівці, що координують питання загальної художньо-естетичної освіти – учасники Всеукраїнського науково-методичного семінару, які ознайомилися із досвідом роботи закладу з художньо-естетичного розвитку, представленого завідувачем Слюсар А.С. Гостей дуже зацікавив  досвід роботи вихователя Бідної С.П. Вони із захопленням брали участь у майстер-класі із паперової витинанки та отримали естетичне задоволення ще й від перегляду персональної виставки Бідної Світлани – «Дивосвіт паперової витинанки».
Етап плідної підготовки до семінару для керівників дошкільних навчальних закладів м. Суми з теми “Формування лідерських компетентностей керівника дошкільного навчального закладу в інноваційному суспільстві” не припинявся ні на мить протягом усього року. Це була кропітка, відповідальна, творча робота всього колективу. Бо кожний працівник розумів важливість цієї події. І ось настав цей довгоочікуваний день. Формат семінару пройшов у нетрадиційній формі у дводенний термін і успішно завершився теплими травневими днями. На цю подію були запрошені науковці: Гавриш Н.В. доктор педагогічних наук, провідний науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти ДВНЗ, Байєр О.М. кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри дошкільної освіти ЗОІППО, Безсонова О.К. завідувач ДНЗ №63 м. Крамоторськ.
Педагоги міста та області отримали дієву методичну допомогу від відомих науковців під час проведення майстер-класів, на яких детально розглядалися питання впровадження інноваційних технологій через цікаві інтерактивні ігри, практичні використання ІКТ на музичних святах та розвагах.
Минулий навчальний рік був насичений багатьма подіями, на яких я сьогодні не зупинилася за браком часу. Це різні форми роботи з педагогами, батьками та вихованцями, які заплановані в річному плані роботи закладу та успішно проведені з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Висвітлення роботи закладу у пресі, у фахових виданнях є характерною рисою створення іміджу закладу. На сторінках журналу «Джміль» надруковані конкурсні роботи –  переможці ІІ Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості в номінаціях: «Література» (вихованці гуртка «Мальовничий дивосвіт», мама Ю.Клименко з сином Кирилом, творча група педагогів та батьків); «Образотворчість» (Кузьма Марчук з татом). Стаття вихователя Бідної С.П. в журналі «Джміль» «Зимові сюжети – білі силуети», де представлена техніка аерографія.
На сторінках газети ІМЦ «Педагогічне перо» надруковані статті: завідувача Слюсар А.С. «Наші перемоги», вихователя Бідної С.П. «Чарівне мереживо дивовижної витинанки».
Стаття «Паперове мереживо дивовижної витинанки як засіб розвитку професійної компетентності вихователя» вихователя Бідної С.П. була надрукована у збірнику Сумського інституту післядипломної педагогічної освіти «Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика», який був виданий на основі матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції.
Стаття вчителя-логопеда Старостенко В.А. «Використання прийомів та методів мнемотехніки на логопедичних заняттях» у збірнику Сумського державного педагогічного університету ім. А.С.Макаренка «Сучасні проблеми логопедії та реабілітації».
Шановні батьки! Впродовж навчального року ми отримали багато добрих відгуків, побажань на нашу адресу, і побачили, що ви – люди не байдужі, яких цікавить кожна прожита дитиною хвилина в дошкільному закладі.
На рахунок «суми за дорученням» протягом навчального року надійшло 17109, 27 грн.
Ми дуже вдячні шановним членам родин за взаємопорозуміння, за надання посильної допомоги у зміцненні матеріальної бази закладу, за активну участь у такій важливій справі, як успішний розвиток наших дітей. Адже без вашої допомоги дуже непросто, без ваших талановитих малят не було б ніяких конкурсів і перемог. А без згуртованого, працездатного і відданого колективу роль керівника часто зводиться нанівець.
Хочу сказати, що номер «Купави» – 13 для нас дійсно число магічне, навіть загадкове у хорошому сенсі цього слова і наші значні досягнення – цьому яскраве підтвердження.
І на закінчення хочеться усім побажати миру, оптимізму, віри у все позитивне.
Тому ще раз дякую усім присутнім, і з новими силами, оптимізмом і творчістю давайте разом гідно зустрінемо новий навчальний рік.

Презентація доповіді:

https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=c3d3e24a039c10e1&page=view&resid=C3D3E24A039C10E1!111&parId=C3D3E24A039C10E1!103&app=PowerPoint

Нормативно-правові акти, які регулюють питання отримання благодійних внесків і пожертв в установах і закладах освіти

1. Закон України «Про освіту» (витяг) (стаття 3  , стор. 2)
2. Закон України «Про благодійну діяльність та благодійні організації”
3. Бюджетний Кодекс України ( стор. 20-24)
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 № 1222 « Про затвердження Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування» ( стор. 25-27)
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 № 659 «Про затвердження переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямів використання» ( стор. 28-32)
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.08. 1998 № 1295 «Про затвердження Порядку розподілу товарів, отриманих як благодійна допомога, та контролю за цільовим розподілом благодійної допомоги у вигляді наданих послуг або виконаних робіт»
7. Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.06.2004 №440 «Про затвердження Примірного положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітнього навчального закладу ( стор. 36-41)
8. Лист Міністерства освіти і науки України від 15.04.2011 №1/9-289 «Щодо оприлюднення інформації про використання благодійних та спонсорських внесків»
9. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.04.2012 № 1/9-272 «Щодо благодійних внесків»

10. Лист Міністерства освіти і науки , молоді і спорту України від 28.11.2013 № 1/9-848 “Методичні рекомендації з питань організації діяльності благодійних фондів у загальноосвітніх навчальних закладах”.