Керівник природничої лабораторії досліджує

natur001

Керівник природничої лабораторії
Гринько Валентина Григорівна

natur002

Природа є важливим засобом гармонійного всебічного розвитку дитини. Своєю різноманітністю, чарівністю привертає увагу дітей, збагачує їх, стає джерелом радісних відкриттів і переживань. Вона відкривається перед дитиною як жива лабораторія, де можна спостерігати і вивчати життя її мешканців, як відповідна школа, в якій успішно можна оволодіти елементарними правилами поведінки, уміннями та навичками розумного використання природи, примноження та охорони її багатства. У нашому закладі, відповідно до вимог Базового компонента, одним з завдань є виховання у дошкільників інтересу і любові до природи, бережливе й турботливе ставлення до рослин і тварин.

natur003Важлива передумова цього – засвоєння дітьми норм і правил поведінки стосовно об’єктів навколишнього середовища, вироблення у них умінь, необхідних для включення у природоохоронну діяльність. При ознайомленні малюків з живими природними об’єктами розвивається спостережливість, пізнавальний інтерес, реалістичне розуміння явищ природи. Посильна праця в природі не тільки трудові навички, працелюбність, відповідальність за доручену справу, а й забезпечують позитивний емоційний стан дітей, вчить жаліти, берегти, допомагати всьому живому, примножувати природні багатства рідного краю, поважати працю дорослих. З цією метою в закладі створена і успішно працює «Природнича лабораторія», основним напрямком якої є проведення систематичних спостережень за ростом і розвитком тварин, рослин та організація дослідницької діяльності дошкільнят згідно з навчально-виховним плануванням.
natur004

У природничій лабораторії квітнуть та ваблять око кімнатні рослини, видове різноманіття яких відповідає помірному кліматичному поясу, в якому розташований дитячий садок. Обов’язковими у «Природничій лабораторії» є: китайський розан, фікус, амазонська лілія, бегонія, бальзамін, бегонія вічно квітуча, традесканція, лівія, колеус, аспарагуси, калла, фуксія, сентолія, циперус, хлорофітум, аспідістра, герань. Місце для квітів забезпечується достатнім денним освітленням, вільним доступом дітей до кожної рослини. Діти постійно доглядають за кімнатними квітами. Вони добре розуміють, що квіти – це не лише краса, а й можливість мати в кімнаті більше кисню.

Наші вихованці мають можливість спостерігати за різноманітними тваринами, для яких обладнані окремі зони в куточку природи. Акваріум з рибками – невід’ємна приналежність куточка природи для дітей будь-якої вікової групи. У ньому утримуються тепловодні великі золоті рибки різних відтінків. У куточку природи також маємо зерноїдних птахів: дрібних хвилястих папуг, папуг «корела» середнього розміру та зебрових амадин.
Пророднича лабораторія

Із ссавців у куточку утримуємо кроликів декоративних, шиншилл. Всі тварини забезпечені простими, зручними, відповідними до способу життя гризунів, клітками. Справжньою радістю для дітей є черепахи, як земноводні так і сухопутні. Малюки дуже люблять за ними доглядати та спостерігати як вони рухаються.

У «Природничій лабораторії» організовується практична діяльність з живими та неживими природними об’єктами. Дітям дуже подобається проводити нескладні досліди, експериментування, самостійні відкриття, порівняння.
Малята спостерігають, як вода перетворюється на пару або лід, яким буває сніг, як пагінець тягнеться до сонця. Проводять досліди на виявлення в грунті води, повітря і т. д. Зроблені своїми рученятами прості дослідження, побачені на власні очі їх результати, дають великий позитивний ефект, бо один раз побачене запам’ятовується краще, ніж декілька разів почуте.

Бережливе й турботливе ставлення до природи інтенсивніше формується за наявності в дітей початкових екологічних знань. Природні умови території закладу та створені куточки природи дозоляють урізноманітнювати роботу з дітьми такими формами як екологічні заняття, екскурсії, уроки під відкритим небом, проблемні ситуації, спостереження, пошуково-дослідницька діяльність, цільові прогулянки. Активне спілкування з природою народжує і зміцнює у дитини безцінну якість, властиву людській особистості,- доброту. І від того як ми їх виховаємо, залежить майбутнє Землі, те, якою вона буде через століття. Саме тому екологічному вихованню треба приділяти належну увагу, воно має бути не епізодичним, а глибоко продуманим, систематичним , цілеспрямованим.

Рекомендації батькам

Шановні батьки!

Консультація для батьків
«Знайомимо дитину з природою»

natur009Ні для кого не секрет, що любов до природи формуються у дитини з дитинства. А проблема екології в сучасному світі стоїть на першому місці. Тому знайомити їх з навколишнім світом потрібно починати з самого раннього віку. Природа оточує дитину завжди. Вона дає величезний запас знань, який може стати в нагоді їй в майбутньому. Звичайно, варто відзначити, що дорослий повинен бути для дитини не тільки наставником, а й особистим прикладом.

Починати знайомити з природою потрібно в безпосередній для дитини обстановці, щоб це не було для неї стресом: коли ви знаходитесь вдома або на прогулянці. Наприклад: кішка вмиває лапкою свою мордочку або хлепче молочко. Батьки повинні самі помічати ці важливі для дитини маленькі деталі і показати, як треба спілкуватися з тваринами: приголубити, погодувати, погладити, випадково не образити. Дуже важливим моментом є використання художнього слова при залученні дитини з виділеним об’єктом.

Наприклад, маленьких віршів і потішок:

Як у нашої кішки
Біленькі ніжки,
Плямочками спинка,
М’яка шерстинка!
Чорний хвіст пухнастий
З ниткою сріблястою!
Ходить кішка поруч,
Що ж кішці треба?
-” Няв, мур! У кицьки,
Немає сметанки в мисці!”

Т. Єфімова

Мама пестить кошеня, віддаючи йому любов, ніжність і це все повторить за вами ваш маленький малюк. Він з ніжністю буде поводитися з ним, тому що так показала йому його найрідніша людина на Землі – мама. Прогулюючись з дитиною парком, зверніть увагу на різноманітність квітів на клумбі і величність дерев. Як приємно відчувати аромат троянди, ніжність і бархатистість її пелюсток. Скільки незрозумілих для малюка нових знань дає природа? Скільки незвіданих доріжок піднесе йому світ? Варто зазначити, що природа чинить величезний вплив на розвиток у дитини психологічних, пізнавальних, мовленнєвих і т.д. особливостей. Вона викликає у дитини багато незабутніх вражень.

При знайомстві з неживою природою, потрібно звернути увагу на те, щоб не давати малюкові ні яких теоритических узагальнень. Дитина в ранньому віці все одно їх не зрозуміє. Краще дайте дитині можливість насолодитися моментом – скупатися в теплому водоймі або помацати холодну воду у джерелі. Це почуття радості дитина запам’ятає на все життя. Коли ми були маленькими, всі любили експериментувати. Проведіть досліди, але тільки так, щоб це не шкодило природі. Наприклад: «Що плаває, що тоне» або перетворення снігу, льоду у воду.

Дуже добре, якщо ви разом з малюком після отриманих вражень сядете малювати чи ліпити. Разом з ним ви висловите і закріпите побачене. Він з нетерпінням буде чекати нової зустрічі з природою, здобувати знання, берегти природу, доглядати за нею.
Увага! Поясніть малюкові правила безпеки при спілкуванні з природою. Обов’язково власною поведінкою і вчинками покажіть дитині, як дбайливо ставитися до представників тваринного світу та об’єктів неживої природи. Бережіть природу! Любіть її! Бажаю успіхів.