Далі
Мотиваційний. І день
Проектне заняття (дитина і навколишній світ, рідна природа)
Тема. Природа і Всесвіт.
Мета: виховувати повагу до різних поглядів і думок; розвивати пізнавальну активність, заохочувати ініціативу, зацікавити цією темою; розвивати вміння дітей спостерігати за природою, робити зіставлення та висновки зі спостережень, проводити аналогії; розширити знання про небо, його вилив на життя планети; розвивати усвідомлення єдності Землі та космосу, сприймати красу небесної сфери; спонукати до добору завдань «дерева цілей». Матеріал: демонстраційний — зірочка.
Методи і прийоми: сюрпризний момент — вихователь ховає в долонях зірочку.
Проблемна ситуація № 1
— Що може бути в мене в долонях?
Проблемна ситуація № 2
— Звідки це взялося?
— Що це означає?
Проблемна ситуація № З
— Що можна зробити із зірками? Вибрати варіант «дерева цілей».
Спостереження. За небом (кольорова гама, вплив сонячного тепла на колір неба)
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри: «Що зайве?», «Загадки з усього світу», «Що ти знаєш про планету Земля?», «Продовж речення». Рухливі ігри. Які ігри ви знаєте про космос? Сюжетно-рольова гра «Збираємось у подорож»
Індивідуальна робота. Мета: провести вступну діагностику знань дітей, які не змогли самостійно виконати завдання під час заняття.
Художня праця. Тема. Виготовлення «дерева цілей» і запис завдань, визначених у першій половині дня. Мета: виховувати вміння доводити справу до кінця; разом з дітьми виготовити «дерево цілей», дібравши до нього необхідний матеріал; удосконалювати навички вирізування
Інформаційний. 2 день
Проектне заняття (рідна природа, малювання, конструювання)
Тема. Сонце, сонечко
Мета: формувати у дітей уявлення про сонце, що освітлює Землю, уміння визначати значення сонця для життя на Землі; вчити використовувати раніше засвоєні почуття, враження, думки логічно, послідовно; спонукати дітей до виготовлення сонечка з допоміжного матеріалу, викладати його на площині; закріпити навички малювання долоньками, тампоном; розвивати увагу, допитливість, уяву, фантазію; виховувати акуратність
Матеріал: пристрій «Сонячна система», ілюстрації із зображенням сонця, шапочки для драматизації, іграшка Сонечко, гарбузове насіння, макарони, фарби, поролон, дощечки, пластилін, люстерка.
Методи і прийоми: загадки, заклички, вірші, дослід, психологічна гімнастика, дидактичні ігри «Назви лагідно», «Сонечко і дощик», гра-драматизація, полілог.
Заняття. Музичне.
Спостереження. За сонцем (тепло, яскравість, світло). Бесіда «Подорож Сонця по небу» (збільшення тривалості дня за особистими спостереженнями: як реагують рослини на світло)
Експериментально-пошукова діяльність. Чи стоїть сонце на місці? Замалювати рух сонця. Чи дотягнуться рослини до сонячного світла? Затемнити рослини аркушем наперу, простежити, в якому напрямку будуть рости рослини, порівняно з незатемненими Ігрова діяльність
Вивчити нову фізкультхвилинку «Ясне сонце».
Дидактичні ігри: «Красуня Земля», «Подорож Сонця».
Рухливі ігри: «Ракети», «Чия команда швидше пройде по шляху навколо сонця?»
Сюжетно-рольова гра «Пригоди Сонця». Створити ігрову ситуацію.
Трудова діяльність. Вивчити девіз «Прокинувся вранці, причепурився — і відразу причепури свою планету!» Що це означає?
Індивідуальна робота. Закріпити поняття «Сонячна система»
Бесіда. Тема: «Земля — наш дім»
Мета: дати можливість дітям висловитися про рідну домівку, місто, країну, планету; розгляд книг, альбомів про природу. Домашнє завдання
Запропонувати батькам разом з дітьми підготувати різні цікавинки з природи космосу
Інформаційний. З день
Проектне заняття (дитина і навколишній світ, вчимося читати)
Тема. Земля в космосі
Мета: дати дітям поняття про Сонячну систему, її склад; вправляти дітей у визначенні форми та обрисів планети Земля; розвивати увагу, окомір, логічне мислення; виховувати уважність, спостережливість; закріпити вміння робити звуковий аналіз слів, поділяти слова на склади, ставити наголос.
Матеріал: глобус, карта Землі, пристрій «Сонячна система», ілюстрації із зображенням планет, картинки для звукового аналізу слів, фішки, схеми речень. Методи і прийоми: сюрпризний момент (глобус), загадки, бесіда, дидактичні ігри «Склади планету», «Шлях на Землю», «Поділи слово на склади», «Постав наголос»
Заняття. Фізкультура
Спостереження. За небом (кольорова гама, хмари).
Бесіда «Хто живе на небі?» (грім, блискавка, дощ, сніг). Чи має небо кінець? Ігрова діяльність
Дидактичні ігри: «Планети», «Склади планету», «Шлях на Землю», лото «Сонячна система».
Рухливі ігри: «Космічні перегони», «Телепузики», «Ракети». Сюжетно-рольова гра «Зустрічаємо гостей (інопланетян)».
Конструктивна гра «Роботи»
Трудова діяльність.Господарсько-побутова праця «Ремонтна майстерня»
Індивідуальна робота. З окремими дітьми закріплювати навички звукового аналізу. Дидактична гра «Назви звук».
Домашнє завдання. Запропонувати батькам разом з дітьми підготувати характеристики зодіакальних знаків, що відповідають дням народження малюків
Інформаційний. 4 день
Проектне заняття (рідна природа, цікава математика, ліплення)
Тема. Блакитна планета та її скарби. Жителі космосу
Мета: закріпити знання дітей про розподіл води та суші на землі, типи водойм; дати уявлення про те, що все, що знаходиться в землі, є скарбом; виховувати дбайливе ставлення до скарбів землі; закріпити лічбу в межах 8; розвивати увагу, пам’ять; закріпити прийоми ліплення, розвивати фантазію. Матеріал: зразки корисних копалин (вугілля, крейда, пісок, глина, залізна руда), ілюстрації з типом водойм (струмок, річка, озеро, ставок, болото, море, океан); картки з логічними завданнями, цифри, дощечки, глина, стеки. Методи і прийоми: сюрпризний момент «Поштова скринька», дидактична гра «Зачарована карта», бесіда, розгляд корисних копалин, дослід, розгляд ілюстрацій.
Спостереження. За корисними копалинами на ділянці (глина, пісок, каміння)
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри: «Що зайве?», «Продовж речення», «Сонячні зайчики».
Рухливі ігри: «Гонки в невагомості», «Створи сузір’я», «Космічні перегони».
Сюжетно-рольова гра: спонукати дітей динамічно і творчо змінювати ігрове середовище відповідно до змісту завдань.
Трудова діяльність. Прибирання ігрового майданчику
Робота поза заняттями. Перегляд журналів, альбомів, наборів листівок, енциклопедій дошкільника Підготовка руки до письма
Різні види штрихування таких зображень, як ракета, сонце, зірки, глобус. Домашнє завдання
Принести фото або ілюстрації з портретами космонавтів
Інформаційний. 5 день
Проектне заняття (мовленнєве спілкування, дитина і навколишній світ, малювання)
Тема: Подорож навколо світу
Мета: ознайомити дітей з різними частинами світу; розповісти про сім чудес світу; розвивати уяву, пам’ять, увагу; виховувати спостережливість, уважність; вчити вживати умовний знак при виявленні помилок у мовленні, вміти вчасно і самостійно виправляти свої помилки та бути коректним при виправленні помилок одне одного; стежити за правильною вимовою звуків.
Словник: єгипетські піраміди, сім чудес світу, греки, римляни.
Матеріал: ілюстрації семи чудес світу, фарби, олівці, напір.
Методи і прийоми: сюрпризний момент (запрошення до морської подорожі), показ ілюстрацій, читання А. В. Сокола «Я пізнаю світ», дидактична гра «На чому я подорожую»
Спостереження. За Місяцем — супутником Землі Експериментально- пошукова діяльність Місяць світить відбитим світлом.
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри: «Чому буває день і ніч?», «Плутанина», «Частини світу», «Подорож журавля ».
Рухливі ігри: ігри-естафети «Двобій з силою земного тяжіння», «Чия команда першою пройде по орбіті?», «Космічні перегони.
Сюжетно-рольова гра «В гості до інопланетян»
Самостійна художня діяльність. Тема. Якою я уявляю свою планету
Індивідуальна робота. З малоактивними дітьми — за діагностикою знань.
Інформаційний. 6 день
Проектне заняття (дитина і навколишній світ, аплікація)
Тема. День космонавтики
Мета: розширити знання дітей про професію космонавта та транспортні засоби, за допомогою яких можна потрапити у космос; закріпити одержані знання про космос; розвивати увагу, уяву, пам’ять, інтерес до вивчення космосу; виховувати повагу та гордість до космонавтів; закріплювати навички колективної праці, прийоми складання паперу, вирізування, наклеювання.
Матеріал: портрети космонавтів, ілюстрації космічних кораблів, ракет, місяцеходу, супутника, аркуш синього картону (1×1 м), кольоровий папір, ножиці, серветки, клей, пензлі. Методи і прийоми: розгляд портретів космонавтів, ілюстрацій, бесіда, слухання грамзапису пісні «Політ у космос», загадки, читання А. Григоровича «Мирна вахта космонавтів», полілог Заняття Музичне
Спостереження. За тривалістю світового дня, змінами природи під час прогулянки по майданчику. Бесіда «Вплив неба на природу» — зміни в природі після дощу, грози
Експериментально-пошукова діяльність. Пересадження куща подорожника з освітленого місця ділянки та навпаки. Чи змінюється темп росту?
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри: «Збираємося у політ», «Підкорювачі космосу», «Подорож на Місяць». Рухливі ігри: «Космонавти», «Ракета». Сюжетно-рольова гра «Космонавти». Настільно-друковані ігри: «Склади ціле з частин», «Створи сузір’я»
Художня праця
Тема. Літак, ракета, стріла (з використанням природного та залишкового матеріалів). Спорудження аеропорту, космодрому
Індивідуальна робота. Закріпити назви планет.
Домашнє завдання. Дізнатися про спеціальні види повітряного транспорту
Репродуктивний. 7 день
Проектне заняття (мовленнєве спілкування, грамота)
Тема. Загадковий світ
Мета: вдосконалювати вміння дітей складати речення за картинками, визначати кількість слів у реченні, ділити слова на склади, вправ-ляти у звуковому аналізі слів. Матеріал: набір ілюстрацій «Я пізнаю світ», Матеріал до дидактичної гри «У якому будиночку живуть слова?»
Методи і прийоми: використання наочного приладдя (картинки, картки), дидактичні ігри.
Спостереження. День і ніч. Я і моя тінь
Експериментально-пошукова діяльність
Вимірювання довжини тіні від сонця вранці, вдень, ввечері. Чи однакова довжина тіні? Чому?
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри: «Хто швидше збере метеорити?», «Сонячні годинники», «День і ніч».
Рухливі ігри: «Дзеркало», «Інопланетяни».
Творча гра «Загадковий космос».
Ігри на розвиток сенсомоторики: «Обведи за контуром», «З’єднай за контуром»
Трудова діяльність. Групове доручення: прибирання ділянки
Творче завдання. Запропонувати дітям уявити себе інопланетянами
Узагальнюючий. 8 день
Проектне заняття (дитина і навколишній світ, малювання)
Тема. Вікторина «На зоряних шляхах», «Нічне небо »
Мета: з’ясувати знання дітей з теми «Всесвіт»; формувати вміння розв’язувати проблемні та творчі завдання, розмовляти повними реченнями, вислуховувати інших; перевірити Наявність в активному словнику дітей термінів з теми «Природа і космос».
Матеріал: ілюстрації, карти із завданнями . на розвиток логіки, завдання- піктограми, мікрофон, фарби, пензлі, папір.
Методи і прийоми: розповіді, проблемні завдання, дидактичні ігри та вправи, рухливі ігри, загадки, цифри, схеми звукового аналізу, метод інтерв’ю, полілог.
Спостереження. За небом. Чи кінчається небо? Розповісти про нескінченність неба.
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри: «Додай потрібно слово», «З’єднай цифри шнурівкою».
Рухливі ігри: біг, стрибки, лазіння. Дотримання правил ігор.
Сюжетно-рольова гра. Наявність в ігрових діях дітей нових сюжетних ліній і ролей, пов’язаних з тематичним циклом.
Трудова діяльність. Підготовка до виготовлення колажу «Всесвіт».
Індивідуальна робота. З малоактивними дітьми з метою кінцевої діагностики.
Самостійна художня діяльність Тема. Подорож у майбутнє
Мета: закріпити знання про планету Земля; викликати у дітей захоплення космосом, спонукати до фантазування; розвивати мислення, фантазію Домашнє завдання
Придумати розповідь «Якби я був інопланетянином»
Творчий. 9 день
Заняття (аплікація)
Тема. «Наш Всесвіт» (колаж)
Мета: виховувати у дітей потребу прийти на допомогу іншим; розвивати навички колективного виконання роботи; викликати бажання створювати панно; розвивати вміння композиційно правильно розміщувати зображення на папері, творчо підходити до розв’язання проблем, що виникають під час роботи.
Матеріал: лист від космонавтів, кольоровий папір, клей, ножиці, серветки,
олівці, фарби
Спостереження. Вправляти в умінні знаходити об’єкти космічної природи й розповідати про них
Ігрова діяльність. Придумати нові цікаві ігри, пов’язані з космосом Музично-спортивна розвага Тема. Ми вітаємо Землю
Рефлексійно-оцінювальний. 10 день
Заняття Тема. Земля — наш дім (подорож у минуле)
Мета: виховувати у дітей уміння регулювати свою поведінку в колективі, стримувати імпульсивні бажання, коли вони суперечать інтересам інших; розвивати вміння малят оцінювати самих себе; продовжити формувати навички діалогічного мовлення, узгоджувати іменники з прикметниками і дієсловами за родом, числом, відмінком.
Матеріал: роботи дітей з образотворчої діяльності, художньої праці, «дерево цілей», нагороди.
Методи і прийоми: подорож у минуле, під час якої пригадати:
— З чого все почалося?
— Що було заплановано?
— Які придумали «дерево цілей»?
— Які ставили завдання?
Спостереження. Пригадати, за якими об’єктами спостерігали, що нового дізналися.
Ігрова діяльність
Пригадати, в які ігри гралися. Які ігри сподобалися? Які ігри придумали
самі? Запропонувати ігри на вибір
Трудова діяльність. Нагородити найдопитливіших дітей
Індивідуальна робота. Закріпити теми з тими дітьми, що не відвідували дитячий садок
Художня праця
Тема. Скринька вдячності
Мета: виховувати у дітей бажання висловлювати свою вдячність за допомогу в організації спільного проекту.