Квест
Підготував: Якуба Я.В., іструктор з фізкультури
Мета:
- в ігровій формі продовжувати формувати глибокі і системні знання про оточуючий світ;
- сприяти фізичному, інтелектуальному, моральному розвитку дітей;
- удосконалювати природні, життєво необхідні види рухів та збагачувати руховий досвід малюків у квестовій грі;
- розвивати координаційні здібності, силу, вміння орієнтуватися у просторі та витривалість, як основу фізичної підготовки дитини – майбутнього туриста;
- в ігровій формі закріплювати початкові туристичні знання, уміння та навички;
- утримувати зацікавленість та інтерес до туристичної діяльності за допомогою ігрових евристичних вправ, соціально-тренінгових завдань та дербі (змагання між суперниками);
- згуртовувати дітей у колектив, формуючи дружні відносини під час спільної ігрової діяльності. Сприяти оволодінню навичками взаємодії з іншими під час виконання квестових завдань;
- виховувати любов до рідного краю, еколого доцільну поведінку.
Хід
Діти збираються у квеструм – спортивній залі, яка за допомогою іграшок, штучних ялинок, каменів перетворена на ліс. Їх зустрічає інструкторз фізкультури.
Інструктор з фізкультури: Дуже рада бачити всіх здоровими та усміхненими. Сьогодні на нас чекає складне, але цікаве завдання. З собою в дорогу потрібно взяти все необхідне для походу. Пригадати, як вести себе під час мандрівки, а саме: переправлятися через річку, підкорювати вершини гір, підніматися та спускатися із пагорбів, рухатися через провалля, обминати дерева. А головне не забувати, що тільки та команда досягне мети, яка вміє діяти дружно, злагоджено і в разі необхідності допомагати один одному подолати труднощі. Готові?(відповідь дітей).
Інструктор з фізкультури: Тоді розпочинаємо.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Час вже подорож почати.
І цікаву, і незвичну,
не просту, а туристичну.
Перш ніж вирушити нам потрібно із собою взяти…? (рюкзак)
ІГРОВИЙ МОДУЛЬ «ЗБЕРИ РЮКЗАК»
Завдання: дітям потрібно із речей, які знаходяться на столі, вибрати те, що знадобиться у поході. Додаткове завдання – пояснити, чому вони вибрали саме ці речі і як будуть використовувати їх.
GPS – підказка:
– Що таке рюкзак?
– Чому має таку форму?
– Як правильно складати речі в рюкзак?
– Без чого неможна обійтися у поході?
– Які продукти краще взяти у похід?
– Який одяг взяти із собою? Чи потрібний запасний одяг і чому?
Інструктор з фізкультури: Щоб у лісі не блукати, завжди треба карту мати,
Щоб дорогу віднайти, компас має допомогти.
За допомогою карти ми визначаємося із маршрутом. Що крім карти допоможе туристу віднайти шлях до кінцевого пункту? (компас).
ЕВРИСТИЧНА ВПРАВА «ПРОКЛАДАЄМО МАРШРУТ»
GPS – підказка: Якщо є декілька доріг до мети подорожі, яку обрати:
а) довгу;
б) коротку;
в) довгу без перешкод і безпечну;
г) коротку з ризикованими перешкодами. Чому?
Дати дітям можливість поміркувати над завданням, обґрунтувати свої висновки та прийти до загальної згоди.
Інструктор з фізкультури:
Ну що ж, рюкзак складено, маршрут визначено
Часу, друзі, ви не гайте і в дорогу вирушайте.
Довга подорож у нас, відправлятися вже час.
Вас чекають перешкоди: річка, гори і ліси.
Не лякайтеся негоди, бо гуртом – міцніше ми.
ТРЕНУВАЛЬНА РУХАНКА
Діти одягають рюкзаки, стають в колону по одному, перевіряють готовність до виконання завдань
Інструктор з фізкультури: Ось іде вузька доріжка, стануть у колону ніжки,
На носочках всі підемо, стопи добре розімнемо.
(ходьба навшпиньках)
А тепер ступаємо боком, правим-лівим повернись,
Щоб не втрапити в халепу, краще за руки візьмись
(ходьба приставним кроком, тримаючись за руки; завдання – узгодженість рухів під час ходи).
Рівчаки вже перед нами, ширше кроки тут роби,
Обережніше, нікому ти на п’яти не наступи.
(ходьба широким кроком)
Біг повільний починаємо і з дороги не звертаємо
(біг у повільному темпі)
Руки вгору піднімаємо, повітря вдихаємо,
а тепер їх опускаємо і повітря видихаємо.
(вправа на дихання)
Інструктор з фізкультури:
А хто скаже, якими повинні бути справжні туристи? (відповіді дітей). Правильно сильними, сміливими, дужими. Пропонує для того, щоб зарядитися цими якостями, виконати спільну зарядку. (діти стають у коло, тримаючи у руках довгу зв’язану мотузку).
ЗАРЯДКА БАДЬОРОСТІ
Комплекс вправ із довгою мотузкою
- Піднімання рук, уперед-угору.
В.п. –о.с, руки опущені. Повтор до 10р.
- Нахили тулуба вправо-вліво.
В.п. – ноги на ш.п., руки підняти вгору. Повтор по 4-5 р. у кожен бік.
- Повороти тулуба в сторону з відведенням однієї руки в бік-назад.
В.п. –те ж саме. Повтор по 4-5р. у кожен бік.
- Нахили тулуба вперед, торкаючись пальцями рук до мотузки.
В.п. – сидячи на підлозі, руки в упорі за спиною. Повтор 8-10р.
- Почергове піднімання прямих ніг угору.
В.п. – те ж саме.
- Піднімання випрямлених рук та верхньої частини тулуба вгору.
В.п. – лежачи на животі, руки випрямлені вперед, ноги разом Повтор 8р.
- Присідання із випрямленням рук уперед.
В.п. – о.с., руки опущені Повтор 8р.
- Перекати з носків на п’яти, стоячи на мотузці.
В.п. – ноги разом, руки довільно.
- Біг по колу, тримаючись за мотузку однією рукою. За сигналом діти
міняють напрямок руху, беручись за мотузку іншою рукою.
- Вправа на відновлення дихання з одночасним підніманням рук вгору –
вниз.
Інструктор з фізкультури: Щоб утому швидко зняти, треба нам масаж зробить.
Перешкоди подолати, краще сили відновить.
GPS – підказка: самомасаж
- «Молоточки» – постукування;
- «Голочки» – поколювання нігтями;
- «Гуси» – пощипування;
- «Праска» – погладжування.
Інструктор з фізкультури: Щоб нікого не згубити, треба ланцюжок створити.
Бо чекає дітвора, у похід вже всім пора.
(діти стають один за одним)
Вирушаємо ми в путь, гарний настрій не забудь!
ТУРИСТИЧНА РУХАНКА:
GPS – підказка:
- Лазіння по гімнастичній лаві (місток через прірву) в упорі на колінах;
- ходьба «тупаючим» кроком по корегувальній (гірській, кам’яній) доріжці;
- ходьба по похилій дошці (підйом та спуск із пагорбів);
- лазіння по шведській стіні (по скелі) приставним кроком;
- біг «змійкою» між ялинок;
- пересування приставним кроком по колоді (переправа через річку)
Інструктор з фізкультури:Шишок діти назбирали, вгору кинули, спіймали. По долоньках покачали.
GPS – підказка:після виконання завдань туристичної руханки діти беруть шишки і роблять самомасаж або виконують вправу для розвитку спритності, підкидаючи шишки правою і лівою рукою.
Інструктор з фізкультури:Ну а тепер вже час перепочити.
Розвести багаття та зварити куліш.
ІГРОВИЙ МОДУЛЬ: «ТУРИСТИЧНИЙ ВОГНИК»
GPS – підказка: – чому у поході не обійтися без багаття?
- де краще облаштувати місце?
- як це місце підготувати?
- які дрова використовувати?
- де їх взяти?
- чому треба гасити вогнище?
- як правильно це зробити?
Інструктор з фізкультури:А поки наш куліш вариться, давайте з вами поговоримо про наш похід.
ПОСТРЕЛІЗ (ІНФОРМАЦІЯ-ПІДСУМОК)
Що вийшло найкраще, з чим було важко впоратися? Як допомагали один одному? Чи є які побажання один одному? (відповіді-роздуми дітей)
Інструктор з фізкультури:
Ох, і довго ж вариться наш куліш, мабуть ще і в гру встигнемо пограти.
ГРА ДЕРБІ
(Дербі – спортивне змагання між суперниками)
«Перетяжка парами»
Завдання: зал ділиться навпіл довгою мотузкою, з обох боків стають 2 команди, приблизно однакові за силою. Гравці вибирають собі пару і підходять до лінії розмежування. Діти беруться за одну руку, другу закладаючи за спину. За сигналом кожен намагається перетягнути один одного на свою половину. Виграє та команда, яка перетягне на свій бік якомога більше супротивників.
Правила: не дозволяється перетягувати двома руками та вириватися.
Поки діти грають, хтось із дорослих непомітно заносить казанок із кулішем.
Інструктор з фізкультури:От і куліш наш готовий. Після такого складного квесту мабуть всі зголодніли. А перш ніж пригоститися, скажу, що ви всі впоралися із завданнями квесту дуже добре. Всі ці навички вам знадобляться під час майбутніх туристичних мандрівок. І хочу, щоб ви запам’ятали, успіх походу залежить від кожного, від вашого вміння діяти разом, домовлятися і допомагати один одному.
Хай сонце любові над світом стає,
А в серці байдужості крига розтане.
В душі розквітає надія, тепло,
і мрія на крилах приносить добро.
Діти пригощаються кулішем. Ігровий квест закінчується.