Чуйне серце – добрі справи (заняття з образотворчої діяльності)
Дата: 08.04.2015
Підготував: вихователь Бідна Світлана Петрівна
(колаж із використанням різних технік та методичних прийомів: штампування фарбованим зубним порошком із додаванням клею, малювання пальчиками, використання манки)
Мета: поглибити та розширити знання дітей про барви навколишнього світу, настрій, що можна передати за допомогою кольорів та створити ситуацію для формування морально – етичних якостей особистості: добра, співчуття, допомоги. Розвивати комунікативну діяльність, фантазію, творчість, естетичні смаки від зустрічі з прекрасним. Виховувати людяність і почуття відповідальності за свою роботу.
Матеріал: акварельні фарби, пензлі, серветки, тоновані аркуші паперу із відображенням чарівного замку із оракалу, штампи з овочів та вермішелі, розчин зубного порошку з клеєм, манка.
Методи та прийоми: питально – спонукальний, створення проблемної ситуації, часткового показу, ТРВЗ: малювання пальчиками, штампування, практичний.
Хід заняття
Діти, сьогодні на екрані свого мобільного телефону я прочитала SМS – повідомлення із казки … про дівчинку, що народилася у квітці тюльпана, спала на фіалковій подушечці, а вкривалася пелюсткою троянди.
– Хто це? (Дюймовочка).
Справа в тому, що Дюймовочка і Принц просять нашої допомоги, бо до країни ельфів навідався злий Чарівник із Чорним Пензликом і перетворив усю країну на суцільну пляму. Сюди більше не заглядає сонечко, не радують розмаїттям барв квіти, немає пахощів і краси. Чорний Пензлик не зміг лише пофарбувати один дзеркальний замок… хоча ми з вами знаємо, що чорна фарба може бути загадковою і творити дива, але ж тільки в добрих руках…
– А де живуть ельфи? (Вони мешкають у Країні казок).
– Що їм слугує за будиночки? (Барвисті квіти).
– А хто ще живе у квітах? (Жучки, павучки, комашки).
Отже, квіти не лише захоплюють нас красою і гармонією, а є ще комусь і чудовим житлом.
Але як же ми допоможемо нашим казковим героям? І звідки вони дізналися про нас? Ми навіть запросити їх до себе не зможемо, бо на вулиці весна, а тому прохолодно, ще досить мало квітів, не виросло листя на деревах…
– Чи є у вас міркування з цього приводу?
Справді, у нас є студія, де фантазія, творчість, чарівні пальчики творять диво. Отже, ми з вами відправляємося у Країну фарб і диво – пензлів, а для цього треба сказати чарівні слова.
Гімнастика для пальчиків.
Наші пальчики працюють:
Ліплять, клеять і малюють…
Будем ельфів рятувати –
Край чарівний малювати.
Навіть від цих слів наші аркуші стали барвистими і на них з’вився чарівний замок, а ось справжню красу маєте відтворити ви, щоб врятувати улюблених героїв.
Давайте пригадаємо, як намалювати пейзаж: лінію горизонту, різнопланове розташування предметів на площині, щоб біля замку виросли дерева, чарівні квіти?
Як намалювати квіти? (Частковий показ зображення квітів: троянда – мазки, фіалки – пальчиками, а також різні квіти штампами вермішелі, овочів, використовуючи різний матеріал, засипаючи серединки манкою на краплину клею).
Самостійна практична діяльність.
Висновок. Здається ми виконали чудовий пейзаж, але ж як передати цю красу? (Дитячі міркування).
Одного разу Дюймовочку врятувала Ластівка, а от чи зможе вона нам тепер допомогти? Напевно, ні, бо ластівки ще не прилетіли. Ми зможемо сфотографувати і відправити наші картинки ММS – поштою або через інтернет. Я думаю, що наша добра справа, наш промінчик добра і краси справді допоможе маленьким ельфам, Дюймовочці, Принцу та усім героям.