Натюрморт – це дивовижно, квіти в ньому пахнуть ніжно (конспект заняття з образотворчої діяльності)
Дата: 08.04.2015
Підготував: вихователь Бідна Світлана Петрівна
(малювання кавою, штампування фарбованим зубним порошком із
клеєвою субстанцією)
Мета: спонукати дітей до малювання вигаданого натюрморту, узагальнюючи знання про даний жанр живопису, використовуючи вивчені техніки та прийоми, як от використання різних штампів для роботи фарбованим розчином зубного порошку, а також ознайомлення із новою технікою – малювання розчином кави і кавовим порошком. Розвивати живий інтерес до нових можливостей в області зображувальної діяльності. Виховувати наполегливість, уміння одержувати насолоду від власної творчості та радіти за успіхи друзів.
Матеріал: ємності із порошком розчинної кави, штампи, розчин фарбованого зубного порошку, аркуші паперу із попередньо виконаним малюнком вази фарбованою клеєною субстанцією (монотипія), природний матеріал, вологі серветки, вода, кольоровий пісок, заготовки квітів із гофропаперу, гофроване листя для доповнення композиції, акварелі.
Методи та прийоми: художнє слово, легенда, пояснення, розповідь, акцентування деталей, штампування, питально – спонукальний, саморегуляції, музичного супроводу, емпатії, практичний.
Хід заняття
Кожна людина дуже унікальна і неповторна частина природи. Зовсім недавно ми з вами малювали портрет і говорили про те, що всі люди схожі між собою за загальними ознаками, але відмінні за характером, звичками, сприйняттям, зачісками, кольором волосся, очей… Саме очі допомагають по особливому сприймати цей світ, його неповторність і чаруючу красу.
На чому погляд зупинили Ваші оченята милі?
Портрет, пейзаж чи натюрморт Забезпечать ваш комфорт?
– До якого жанру живопису належить композиція, що знаходиться на цьому столі?
Які ще жанри вам відомі?
Повертаючись до нашої композиції, що ви можете сказати про неї? Яка квіточка? Яку назву вона має? (Роздуми дітей).
Легенда розповідає, що богиня весни Фея мала барвисте намисто – райдугу, а на ньому висіли золоті ключі. Коли вона нахилялася, то ключі торкалися землі і відчиняли її для сонячного тепла. Тоді земля розквітала, а там, де торкалися золоті ключі – виростали надзвичайної краси і аромату квіти… Я думаю, що серед них був і тюльпан, але мені здалося, що сьогодні він чомусь сумний.
– Як ви гадаєте, чому?
На хвилинку уявіть себе маленькою квіточкою без настрою. Чого кожній із вас не вистачає? (Відповіді дітей).
Варіанти: сонячного світла, тепла, життєдайної водиці, хорошого грунту, простору…
А можливо тюльпан сумує, що в нього немає друзів? Давайте намалюємо квіти, які є або вже зовсім скоро красуватимуться у квітниках і змогли б йому розповісти свої цікаві історії, легенди, додали б своїх кольорів, свіжості, ніжного аромату, щоб розвеселити нашу одиноку красуню -квіточку .
– Наприклад, які квіти дуже часто порівнюють у народі із клаптиком неба, що впав на землю, бо вони блакитні – блакитні ? (Проліски).
– А які квіти завжди ховаються у затінку кущів, мають приємний запах і ніжний фіолетово – бузковий колір? (Фіалки).
А які ще весняні квіти можна додати до чарівного натюрморту? Це не обов’язково квіти, які зустрічаються у реальному житті, адже наш натюрморт вигаданий і досить незвичні квіти, а саме створені вправними штампами фарбованим зубним порошком, порошком розчинної кави теж виглядатимуть досить елегантно та прикрасять композицію.
Пригадуємо різні способи зображення різних квітів. Тюльпани можна малювати штампом – відбитком середньої частини фаланги вказівного пальця, а листочки – ребром долоні, а можна використати традиційне відтворення пензлем овалу, додаючи барвистого забарвлення кожній квіточці, фіалочки – пальчиками, бузок – штампами , а також виконувати фантастичні експерименти із різними матеріалами.
А щоб наші пальчики вправно працювали, нам треба сказати чарівні слова.
Гімнастика для пальчиків.
Наші пальчики працюють:
Ліплять, клеять і малюють.
Знову будем малювати,
Друзів квіточці шукати.
Самостійна практична діяльність.
Висновок. Що потрібно для того, щоб зробити і квітку і будь – яку людину щасливою? (Тепло, участь друзів, добре відношення, привітна посмішка…).
Саморегуляція.
Звичайно, щастя не може тривати вічно, але у нас із вами залишаться радісні спогади і відчуття того, що ми зробили добру справу – допомогли знайти друзів. Кажуть, що у пуп’янку тюльпана довгий час зберігалося людське щастя. Ніхто не міг його відкрити, бо пелюстки були міцно стулені. Та якось на дитячий сміх квітка розкрилася. Це означає, що вам так просто усміхається щастя. Не забувайте його промінчики дарувати іншим. Посміхніться один одному і нехай усі поряд із вами стануть щасливими.