Купава інформує

РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ У 2021-2022 н.р. 

На сучасному етапі пріоритетним напрямом діяльності закладу дошкільної освіти було спрямування освітнього процесу на реалізацію освітніх напрямів  Базового компонента дошкільної освіти та чинних освітніх програм.

Протягом 2021/2022 навчального року педагогічний колектив садочка працював над покращенням та підвищенням показників рівня розвитку дітей з усіх освітніх напрямів стандарту дошкільної освіти. Вихователі кожної вікової групи доклали максимум зусиль, використовуючи різноманітні методи та прийоми організації усіх інтегрованих форм освітньої діяльності з дошкільниками, для досягнення відповідного рівня сформованості знань та вироблення навичок у дошкільників по кожному освітньому напряму. В освітньому  процесі дошкільного навчального закладу використовувалися такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги, гуртки, брейн ринги, квести.  тощо. З огляду на те, що провідною у дошкільному віці є ігрова діяльність, гра широко використовувалася в  освітньому процесі дошкільного навчального закладу як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод розвитку, виховання і навчання в інших організаційних формах. Пріоритет надавався творчим іграм та іграм за правилами (дидактичні, інтелектуальні, рухливі, хороводні).

Освітній процес з урахуванням воєнного стану у садочку проводився дистанційно. Перш за все у цьому форматі педагогічні працівники враховували вікові особливості дошкільників. З дітьми молодшого та середнього дошкільного віку заняття проводилися протягом 10 хвилин, а старшого дошкільного віку – 15 хвилин. Вихователі під час спілкування з батьками в телефонному режимі надавали їм необхідну консультативну допомогу, як допомагати дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій. Для роботи з дітьми педагоги добирали такі завдання, які батьки мали змогу виконувати разом з дитиною. Наприкінці тижня батьки викладали в чат досягнення дітей. Родини разом з дітьми вихвалялися, що вони зробили: які малюнки намалювали, пісні й віршики вивчили, які завдання вихователя виконали. Освітня діяльність здійснювалася відповідно до перспективного та календарного планування, яке було складене з урахуванням вимог воєнного стану та умов і форми його проведення. Зміст освітньої діяльності з дітьми, які педагоги відображали у планах роботи був реальний для реалізації. Вихователі будували заняття відповідно до потреб і можливостей  дітей кожної вікової групи.

На кінець навчального року, зважаючи на дотримання умов під час воєнного стану, у яких працював заклад, педагогічний колектив проводив моніторингові дослідження в онлайн режимі та індивідуальному спілкуванні в телефонному режимі з батьками про досягнення вихованців відповідно до програмових вимог «Українського дошкілля» та «Впевненого старту». Вихователями – методистами результати даних досліджень були узагальнені,  враховуючи, в основному   показники досягнень першого півріччя.

 

 

Освітні напрями Рівень  у відсотках (%)
молодша

група

середня

група

старша

група

по

ЗДО

Особистість дитини 86% 87% 95% 89%
Дитина в соціумі 85% 90% 95% 90%
Дитина в природному довкіллі 93% 94% 100% 96%
Дитина у світі мистецтва 90% 88% 95% 91%
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі 89% 90% 93% 91%
Мовлення дитини 85% 87% 88% 87%
Гра дитини 86% 88% 95% 90%
Загальний бал 88% 89% 94% 91%

 

Результати моніторингу досягнень дітей молодшого дошкільного віку засвідчили, що недостатня робота проводилася в освітньому напрямі «Особистість дитини» (86%) та «Мовлення дитини» (85%). Високого результату вихователі середніх груп досягли в напрямі «Дитина в природному довкіллі» (94%) та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (90%), та «Дитина в соціумі» (90%) Отже, педагогам, які будуть працювати з дітьми середнього дошкільного віку, необхідно приділити особливу увагу завданням з напряму «Мовлення дитини», якісно формуючи мовленнєву компетентність дошкільників, яка об’єднує фонематичний, лексичний, граматичний, діалогічний, монологічний складники та засвідчує їх взаємозалежність та взаємозумовленість. З напряму «Особистість дитини» звернути велику увагу на формування особистісних якостей дитини, сформованості самосвідомості, позитивної самооцінки.

Діти 6-ти річного віку показали хороші результати з усіх напрямів, окрім «Мовлення дитини» (88%). Звідси випливає завдання перед педагогами, які будуть працювати з дітьми старшого дошкільного віку – формувати в дошкільників здатність висловлювати свої звернення, думки, враження в будь-яких формах мовленнєвого висловлювання за допомогою вербальних і невербальних засобів, виховувати елементарні знання норм культури мовлення.