Далі
Мета
- удосконалення пізнавальних навичок та розвиток творчої активності;
- формування здатності емоційного сприйняття;
- розвиток образної уяви та творчої фантазії;
- розробка та впровадження форм методичного супроводу освітнього процесу з метою розвитку творчих здібностей дітей і педагогів;
- корекція та удосконалення роботи ситстеми творчої особистості;
- сприяння творчої самореалізації педагогів.
Завдання
Навчальні:
- збагачувати знання дітей про природне довкілляяк цілісний живий організм;
- формувати пізнавально-емоційнну активність – учити спостерігати за явищами та об’єктами природи,досліджувати їх,робити відповідні висновки зі спостережень;
- формувати та удосконалювати вміння складати зв’язні розповіді, що характеризуються змістовністю, послідовністю і логічністю викладу думки;
- вчити дотримуватись композиційної структури при складанні казки.
Розвивальні:
- Розвивати мислення ,пам’ять.увагу,уяву,фантазію;
- Розвивати відчуття кольору,форми, величини композиції;
- Формувати позитивну самооцінку;
- Удосконалювати мовленєву компетентність;
- Розвивати образність мислення (вживання мовних та немовних засобів виразності)
Виховні:
Виховувати –
- інтерес та дбайливе ставлення до природи;
- здатність помічати красу рідної природи та милуватися нею, емоційно відгукуватися на красиве (радіти йому, дивуватися);
- бажання спілкуватися з риродою;
- потребу робити добро, спонукати д спілкування, обміну досвіду;
- виховувати інтерес до словесної творчості.
Етапи реалізації проекту
- підготовчо – організаційний;
- технологічний;
- діяльнісний;
- підсумковий.
Підготовчо-організаційний етап
Мета:
- мотивація обраної проблеми;
- визначення форм, методів та прийомів реалізації проекту.
Зміст роботи:
- обговорення ідеї проекту;
- обміркування шляхів його реалізації;
- визначення очікуваних результатів;
- обговорення форми презентації результатів проекту;
- складання індивідуальних планів роботи над проектом;
- планування заходів щодо реалізації проекту;
- опрацювання необхідної літератури;
- підбиття підсумків підготового періоду.
Технологічний етап
Мета:
- спрямувати роботу методичної служби на організацію і проведення заходів щодо реалізації проекту;
- створити творчу групу;
- організувати роботу інформаційно – консультаційного центру.
Зміст роботи:
- підбір педагогічної та методичної літератури, яка може допомогти реалізації проекту;
- планування роботи вихователя з дітьми;
- розроблення тематики занять для молодшої, середньої та старшої груп;
- розроблення міні – проектів;
- планування роботи з батьками;
- розроблення консультацій;
- розроблення семінарів;
- розроблення методичних посібників –
«Нетрадиційні техніки малювання» – альбом з методичними рекомендаціями;
«Ознайомлення з кольором» – дидактичні та рухливі ігри, казки, вірші та загадки про кольори, презентації складених кольорів;
«Художнє слово про природу» – добірка літературних творів для занять з образотворчої діяльності;
«Ознайомлення з декоротивно – прикладним мистецтвом» – короткий опис різних видів декоротивного мистецтва, конспеки занять, літературні твори про різні мистецтва. - створення творчих ігор –
- авторська дидактична гра «Весела ниточка»;
- авторська дидактична гра «Подорож казкою»
- дидактична гра «У світі фантазії»;
- дидактична гра «Граємо в м’яч»;
- творчі завдання до різних тем дня;
- добірка творчих ігор за сферами лініями розвитку;
- ігри по системі ТРВЗ;
- ігри – фантазування;
- поповнення куточка зображувальної діяльності нетрадиційними матеріалами матеріалами для малювання;
- поповнення куточка з народознавства творами народно – вжиткового мистецтва;
- створення музичної фонотеки;
- розроблення комплексів психогімнастики відповідно до тематики занять;
- поповнення добірки комплексів пальчикової гімнастики;
- розроблення фізкультурних хвилинок;
- упорядкування матеріалів та оформлення картотек.
Діяльнісний етап
Мета:
- формувати у дітей образну уяву, ввиховувати художній смак;
- розвивати уміння та навички експериментування з матеріалами, необхідними для роботи нетрадиційних техніках малювання;
- створювати умови для розвитку творчих здібностей.
Зміст роботи з педагогами:
- засідання педагогічної ради на тему: «Розвиток креативності як базової якості особистості дошкільників та молодших школярів»;
- психолого – педагогічний семінар на тему: «Розвиваємо творчість – виховуємо особистість»;
- інтерактивний семінар на тему: «Диференціація при здійсненні креативного розвитку дошкільників. Впровадження креативних технологій в практику роботи»;
- проведення семінару для завідуючих «Розвиток творчої особистості – пріоритетний напрям дошкільної освіти»;
консультації на теми –
– Розвиток творчої особистості – пріоритетний напрям діяльності освіти;
– Забезпечення креативного розвитку – пріоритетна вимога програми «Я у Світі»; - проведення майстер – класу з нетрадиційних технік малювання для педагогів;
- організація роботи творчої групи над темою «Розвиток творчих здібностей дітей»
Зміст роботи з дітьми:
- організація підготовчої роботи до занять – спостереження в природі, бесіди, використання художнього слова, розглядання картин та ілюстрацій тощо;
- організація роботи театрального гуртка;
- ознайомлення та вправляння у використанні нетрадиційних технік малювання на заняттях;
- закріплення знаннь під час дидактичних ігор;
- проведення рухливих ігор;
- удосконалення умінь та навичок під час самостійної художньої діяльності;
- створення дитячих альбомів;
- організація виставок дитячих робіт.
Зміст роботи з батьками:
консультації на теми –
– Як готувати руку дитини до письма;
– Значення спільної робои з дорослим для розвитку творчих здібностей дитини;
– анкетування;
– виготовлення папки – ширми та папки – «пересувки» з рекомендаціями щодо створення умов для організації образотвочої діяльності дитини вдома;
– виступи на батьківських зборах;
– проведення майстер – класу по виготовленню поробок з природнього матеріалу;
– виставки робіт «Творимо разом з батьками»;
– залучення батьків до оснащення розвивального середовища у групі та участь в освітньому процесі.
Підсумковий етап
Мета:
- проаналізувати роботу над проектом;
- провести експертизу досягнень дітей і оцінювання діяльності педагогів;
- презентувати результати проекту.