Далі
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про освіту» керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Вихователі-методисти несуть відповідальність за організацію освітньої діяльності, запровадження дистанційної роботи закладу дошкільної освіти.
Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 та з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 у закладах дошкільної освіти були створені керівниками накази, відповідно яких визначені повноваження для педагогічних працівників на період карантину:
1. Дистанційна робота вдома педагогічним працівникам, а також працівникам (бухгалтерії, відділу кадрів– за можливості) закладу освіти.
2. Упродовж робочого часу, визначеного графіка, працівники зобов’язані:
- виконувати обов’язки, передбачені трудовим договором;
- відповідати на дзвінки керівника;
- перевіряти електронну пошту та оперативно відповідати на листи;
- організувати та проводити за розпорядженням керівника освітній процес за допомогою дистанційних технологій;
- складати або корегувати плани роботи, готувати матеріали щодо роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня дитини та організації освітньої діяльності) ;
- писати конспекти занять відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку;
- викладати матеріал під час Skype-конференцій, Zoom, спілкування у групі по Viber (вайберу), WhatsApp (вотсапу), через електронну пошту, надсилати опитувальники для батьків тощо.
- Завданням педагогічних колективів ЗДО є внесення змін в планування освітнього процесу, у звязку з карантином та переходом на дистанційну форму взаємодії:
1) Реалізація завдань згідно з планом роботи ЗДО (вихователі-методисти скеровують роботу педагогів: надають методичні рекомендації щодо оформлення індивідуальних планів дистанційної роботи);
2) план роботи медперсоналу ЗДО; (сестра медична старша проводить інформування здобувачів освіти та працівників щодо заходів профілактики, проявів хвороби та дій у випадку захворювання);
3) індивідуальні плани дистанційної роботи вихователів, спеціалістів: практичного психолога, інструктора з фізичного виховання, музичного керівника, вчителя-логопеда та інших спеціалістів (спеціальні ЗДО), які реалізують план роботи закладу з подальшим узгодження з вихователем-методистом.
Які ресурси для самоосвіти вам слід використовувати під час дистанційної роботи
Зазначу, що усі зміни в освітньому процесі, впроваджені через карантин, відтепер зібрано на окремому інформаційному ресурсі.
✅ http://mon-covid19.info
Інфоресурс містить ключову інформацію про зміни в роботі дитячих садків. Зокрема, тут розміщено актуальну та корисну інформацію для педагогів – щодо режиму роботи, зарплат, відпустки, атестації, інструментів для дистанційного навчання тощо.
На інфоресурсі також зібрано контакти установ і служб, які стануть у нагоді, якщо потрібно буде уточнити інформацію. У разі змін режиму карантину або ухвалення через нього нових рішень у системі освіти інформація на сайті оновлюватиметься.
Хочу відмітити, що усі редакції професійних журналів Цифрового видавництва MCFR об’єдналися, щоб провести антикризовий онлайн-марафон і підтримати освітянську спільноту в складний час. Завдяки їх злагодженим діям ви маєте можливість постійно підвищувати свою кваліфікацію, аби знати про всі нововведення, інноваційні практики.
Зупинимось на сервісах, які ви можете використовувати під час дистанційної роботи:
електронна пошту та месенджери — щоб спілкуватися з колегами та батьками вихованців;
Google Календар — планувати методичні заходи та власну діяльність;
Google Таблиці — спільно складати перспективний план роботи;
Google Форми — опитувати батьків та педагогів, збирати пропозиції;
Google Диск — ознайомлювати педагогів із необхідними документами, збирати звіти, характеристики тощо;
Google Classroom — організовувати навчання педагогів-початківців.
На допомогу вам стане також сервіс Zoom для відеозв’язку, який дає змогу спілкуватися з колегами, проводити заняття як з дорослими, так і з дітьми. Переваги сервісу:
встановлюється на мобільні телефони, планшети, комп’ютери;
відкривається за посиланням без установки програми;
забезпечує якісні відео та аудіотрансляції;
дає змогу залучати багато учасників;
має функцію відеозапису зустрічі.
Заручіться підтримкою батьків своїх вихованців і за допомогою Zoom або будь-якого іншого зручного для вас сервісу проведіть для дітей короткі онлайн-заняття. Періодичність та час початку обговоріть заздалегідь, підготуйте демонстраційний матеріал і запросіть учасників.
Щодо практичного використання цих серверів ви мали можливість пройти безкоштовний онлайн-вебінар на платформі Цифрового видавництва МCFR Освіта.