Інструктор з фізичної культури орієнтує

ЯКУБА Яна Вячеславівна

Інструктор з фізкультури
Навчалась: Київський державний педагогічний інститут
Освіта: вища
Педагогічний стаж: 34 роки
Основні напрямки роботи: робота здійснюється в трьох напрямках: з дітьми, з батьками та педагогами.

Особлива увага приділяється плануванню, розробленню, впровадженню в практику здоров’язбережувальних технологій, краєзнавчо-туристичної діяльності та профілактиці порушень постави

«Хто здоровий, той сміється
все в житті йому вдається»
(народна мудрість)

 Ідеалом виховання є гармонійно розвинута, високоосвічена, активна дитина. Саме з цієї позиції підходить педагогічний колектив нашого дошкільного закладу до вирішення освітньо-виховних завдань.

Актуальність фізичного виховання очевидна. Діти – наше майбутнє, здорові діти – запорука успішного розвитку держави. Тому всі наші зусилля спрямовані саме на виховання здорового, життєрадісного покоління. Для цього у садочку створені всі умови: обладнана зала для занять, два спортивних майданчика, у групах створені осередки для фізичного розвитку.Повноцінна рухова активність може бути створена лише за умови комплексного застосування різнобічних форм роботи. Для цього ми використовуємо як традиційні, так і нетрадиційні заходи. З дошкільнятами проводяться заняття з фізичної культури в приміщенні та на свіжому повітрі, організовуються розваги та свята, дні та тижні здоров’я, пішохідні походи та цільові прогулянки. На заняттях і у вільний час впроваджуються елементи точкового масажу, дихальна гімнастика, корегуючи вправи для попередження плоскостопості та порушень постави. Проводиться робота в краєзнавчо-туристичному гуртку «Джерельце» (старший дошкільний вік), яка дає змогу забезпечувати взаємозв’язок фізичного, емоційного, морально-вольового та інтелектуального розвитку, удосконалює рухові вміння та фізичні якості наших дошкільнят. «Рух – це життя». Цей девіз ми намагаємося втілити в життя нашого закладу і наших вихованців.

БАТЬКИ, А ЧИ ЗНАЛИ ВИ, ЩО:

☝️ хребет — головний в організмі, від кого залежать усі рухові функції. Тому важливо дбати про його здоров’я і гнучкість;

☝️ хребет людини росте до 20 років;

☝️ форма хребта порушується, якщо з дитинства спати на м’якому матраці. Для рівної постави поверхня для сну не має прогинатися!

☝️ зранку й увечері різниця в зрості десь 2 сантиметри: у горизонтальному положенні розправляються диски, які у вертикальному положенні стиснені;

☝️ плавання — найкращий спорт для хребта і м’язів спини. У воді спина працює на повну!

☝️ якщо дитина більшість зорової роботи (навчання, ігри, мультики…) виконує сидячи, то це впливає на поставу, провокує біль у спині, шиї та попереку. Турбуйтеся, щоб малеча змінювала положення тіла під час навчання кожні 15–20 хвилин.

 

Детальніше про ініціативу динамічного навчання розповідаємо у своїх соцмережах і на сайті «Дамо дітям рухатись»:

ТИХІ ІГРИ З ДИТИНОЮ

Все більше запитів про те, що робити, коли діти шумлять, а це не дуже доречно. Повторюю свою скарбничку “тихих ігор”

Нам важливо пам’ятати – Багато дітей мінімум до 6 років не вміють контролювати гучність мови. Центри мови і центри когнітивного контролю в цей період лише продовжують дозрівати. А зараз – реакції дітей можуть взагалі бути зовсім різними.

Ігри, що допоможуть вимкнути гучність:

⭐️ 1. Пульт керування. На подушечках пальців малюємо фломастером «кнопку гучності». Наприклад, на вказівному пальчику – червоним кольором ставимо крапку – голосніше, на безіменному – синім кольором – тихіше. Тренуємося, пропонуємо сказати слово, наприклад, «мама», або ім’я дитини, натискаємо кілька разів на пальчик – Дитина каже слово залежно від «кнопки» та кількості «кліків» голосніше. (Доводимо до найбільшої гучності, а потім, зупиняємо на потрібній). Коли дитина знову говоритиме голосніше, посміхаючись, торкаємося його «кнопки», або просимо, щоб він сам доторкнувся.

⭐️ 2. Граємо в «шпигунів», в мишок і кота (мишка повинна тихееенько, беззвучно пробратися і щось заздалегідь продумане у нас схопити)

⭐️ 3. Диригенти – Змахуємо рукою вгору – і це сигнал інструментам «грати голосніше», рукою вниз – знижуємо гучність, збираємо руку в кулак – мовчання. (Даємо можливість дитині теж побути диригентом)

⭐️ 4. Пишемо літери в рядок. Від маленької до великої. (Лики Р, З, Ж) і навпаки, від величезної, до маленької. Просимо дитину дивитися на букви, вимовляти звук, підвищуючи або знижуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше звук і навпаки)

⭐️5. Кожні кілька годин – 2 хвилини тиші. Призначаємо дитину – головною. коли продзвонить будильник, він подає всім сигнал – Слухаємо тишу.

⭐️6. Самі починаємо говорити пошепки. Дитина дзеркатиме нас. Або граємо в «Шепотуньки» – розмови в сім’ї лише пошепки

⭐️ 7. Складаємо всі голосні голоси у вазу. Вони там не змішуються. Коли хочеться сказати голосно, свій голос потрібно взяти з вази

⭐️ 8. Пантоміма – гра «в крокодила»

⭐️ 9. Спілкуватися мовою жестів (можна придумати свою сімейну мову, перевірю, чи включили ми його в онлайн курс на EdEre, не пам’ятаю), ця проста «мова», де кожна літера – окремий жест – гарний і для дітей 4-5 років (у нашій сім’ї він переходить із покоління в покоління і він не раз нас рятував)

⭐️10. Граємо в оперу – не говоримо, а співаємо (спів сприймається по-іншому)

⭐️11. Перетворення. Говоримо, як маленькі ліліпутики, мишки або мурашки (а потім, як велетні чи слони)

⭐️12. “мовчанка” – хто перший скаже слово, той програв.

 ⭐️13. “Передаємо думку на відстані” – вгадати про що подумав, і що сказав

⭐️14. Якщо діти у суперечці діти кричать одночасно – дати всім прапорці, листки паперу з їхніми іменами, будь-які предмети – щоб їх піднімали, коли хочуть «взяти слово»

⭐️15. робимо плювалки (трансформація вербальної агресії)- плюємо паперовими катишами, дуємо – в ціль

ПІКЛУЄМОСЯ   ПРО   ЗДОРОВ′Я ДИТИНИ   ПІД   ЧАС  ВОЄННОГО   СТАНУ

 Головним завданням сім’ї була і буде турбота про дітей, їх благополуччя, щастя і особливо здоров’я . Саме в дитинстві закладається фундамент фізичного та психічного здоров’я.

Чи достатньо міцним буде цей фундамент залежить від вас, батьки, від того, як ви будете виховувати дітей, які корисні звички вони придбають . Ключем до успіху в зміцненні здоров’я дітей є фізичне виховання.

Важливо прищеплювати дітям дошкільного віку смак до регулярних занять фізичною культурою , потреба в таких заняттях . Рух – це шлях не тільки до здоров’я , але і до розвитку інтелекту. Правильно організоване фізичне виховання сприяє розвитку у дітей логічного мислення , пам’яті , ініціативи , самостійності . Діти стають більш уважними , спостережливими і дисциплінованими . У них зміцнюється воля і виробляється характер. Фізичне виховання дитини – не проста справа. Для того щоб домогтися успіху , батькам треба багато знати і вміти.

Щоб свідомо займатися з дитиною фізкультурою , тобто щоб вміти виробити найбільш відповідні для нього вправи , посильну навантаження , правильно судити про його розвиток , необхідно знати всі особливості дитячого організму в дошкільному періоді і ті зміни , які відбуваються в ньому в міру того , як він дорослішає. Необхідно мати на увазі ще одну важливу обставину . Сучасне життя перенасичена нервовими перевантаженнями . Фізичні вправи – противагу , який допоможе вашим дітям протистояти стресовим ситуаціям .

Чим міцнішим здоров’ям ми озброїмо наших дітей , тим краще вони пристосуються до сучасного життя .

Одним з найважливіших засобів фізичного виховання є гімнастика , різні фізичні та гімнастичні вправи (біг , стрибки , повзання і т. д. , рухливі спортивні ігри , різні форми ручної праці.

ЕЛІКСИР БАДЬОРОСТІ.

     Ранкову гімнастику не даремно називають еліксиром бадьорості Сенс оздоровчої ранкової гімнастики в тому , що вона не тільки розвиває точність рухів , зміцнює опорно – руховий апарат , але і усуває млявість після сну , скутість рухів , підвищує настрій , підсилює кровообіг , підвищує опірність організму до захворювань.

ЯК ПРОВЕСТИ ГІМНАСТИКУ ВДОМА:

ДИХАЛЬНА  ГІМНАСТИКА  ПРИ ПОДОЛАННІ  СТРЕСУ  У ДІТЕЙ

Майже рік триває війна у нашій країні. У подібному ритмі жити дуже важко, ресурси вичерпуються, до такого стану неможливо звикнути або підготуватися…

Але, на превеликий жаль, війна не вибирає своїх жертв, і в постійному стресі та переживаннях знаходяться абсолютно всі верстви населення, діти не стали винятком. Вони теж страждають від стресу, але не виказують його явно. Якщо дитина не плаче, не кричить, не говорить про свої страхи, – це не означає, що вона не розуміє, що відбувається, або те, що відбувається навколо, її не лякає.

З цієї причини у батьків з’являється важливе завдання – уважно придивитися до своїх дітей, і, за необхідності, допомагати їм справлятися зі стресом.

     Багато дорослих з дітьми поїхали зі своїх будинків та рідних міст саме для того, щоб уберегти дітей від перманентного стану стресу і страху, який викликали не тільки вибухи і тривоги, але часом звичайний гуркіт дверей.

     Переоцінити важливість здорової психіки дитини будь-якого віку неможливо. Дітям, в силу їх поступового психічного та емоційного розвитку, потрібен час, щоб навчитися справлятися зі звичайними, нормальними життєвими ситуаціями, та емоціями, які їх викликали, а в умовах війни піднялися на поверхню первісні страхи, які навіть не кожному дорослому легко приборкати. Що ж говорити про дітей… Чим зарадити в стресовій ситуації?

 Дихання – дієвий інструмент, який завжди є в нашому розпорядженні. Дихання допомагає сконцентруватися на собі, на своїх відчуттях, швидко переключитися.

Дихальна гімнастика ідеально підходить для спільної діяльності батьків та дітей та стабілізації стресового стану.

Подібні вправи допомагають краще справлятися з тривогою чи стресовими ситуаціями. Наприклад, коли ми дуже збуджені чи боїмося, коли відчуваємо стрес, наше дихання прискорюється, стає коротким, утрудненим і поверхневим, збивається зі звичайного ритму, і навпаки, коли ми спокійні, наш вдих глибший, а видих спокійний та повільний. Тому, якщо, з одного боку, тривога чи стрес збивають наше дихання, то, за допомогою дихання ми можемо змінити емоцію та повернутися зі стресу у стан спокою та умиротворення.

Дихання, яке заспокоює

Ви можете практикувати цю дихальну техніку сидячи, лежачи або стоячи, якщо не можете лягти чи сісти.
Заплющте очі і зосередьтеся на своєму подиху. Впустіть повітря через ніс і повільно випустіть його з рота, повторіть кілька разів. При вдиху можна звернути увагу на те, що повітря прохолодне, а коли випускаєш з рота, воно тепле.
Продовжуйте робити ще кілька повільних і глибоких вдихів, на вдиху намагайтеся, щоб повітря опустилося всередину живота, який надувається, як повітряна кулька (можна попросити дитину покласти руку на живіт і поспостерігати за тим, що відбувається), а коли повітря виходить, живіт здувається. Повторіть так кілька разів. Можна покласти на живіт паперовий кораблик і запропонувати дитині спостерігати, як він “пливе” разом із животом.

Метод Сама Врітті

 Сама Врітті – це дихальна вправа, призначена для заспокоєння. Прості вправи, засновані на принципі «рівного дихання»: тобто тривалість вдиху дорівнює тривалості видиху.
Як дихати: вдих, рахуючи до чотирьох, і видих, рахуючи до чотирьох (через ніс). Якщо у вас виходить, можна збільшувати час дихання, і рахувати до 6 або 8. Ця практика допоможе заспокоїти нервову систему, знизити стрес та відновити ресурси.

Вправи Сама Врітті можна виконувати в будь-який час і в будь-якому місці. Вважається, що ці дихальні вправи особливо ефективні перед вечірнім сном – якщо у вас існують проблеми, цей тип дихання допоможе відволіктися від усього, що заважає заснути.

Вправи у вигляді гри

Є дихальні вправи для батьків та дітей, які можна виконувати у форматі гри.

Посадіть дітей у зручному положенні на підлогу/ліжко, попросіть схрестити ноги та заплющити очі. Потім слід закрити вуха руками і глибоко вдихнути. Повинно з’явитися відчуття, що ви слухаєте шум моря всередині мушлі. Це дуже корисна вправа для відновлення від стресу та набуття спокою.

Чудова і дуже проста гра, щоб допомогти дітям упоратися зі стресом у будь-якому місці. Запропонуйте дитині “надутися”, ніби вона повітряна куля: робимо глибокий вдих, поступово надувається живіт, розкривається грудна клітка, наприкінці надуваємо щоки, руки умовно теж округляємо, затримуємо дихання. Потім починаємо “здуватися”, як звичайна кулька: спускаємо повітря і “літаємо” по кімнаті, злегка вдаряючись то об стіну, то об шафу, відчуваючи свої межі та межі приміщення.

Якщо у вас вдома є повітряні кульки, існує чудова вправа, що допоможе дітям зрозуміти, що таке повітря і як воно працює в нашому організмі. Запропонуйте їм надути повітряну кульку, а потім дати їй повільно здутися. Таким чином вони побачать, як легені набухають при вдиху і як вони випускають повітря при видиху.

Якщо це безпечно, ви можете займатися дихальною гімнастикою у вигляді гри на природі, і взагалі намагайтеся якомога більше часу проводити з дітьми на свіжому повітрі.

Оскільки дихальна гімнастика допомагає дітям позбутися стресу, розслабитися, набути глибокого спокою, зняти напругу, страхи, занепокоєння, робити її можна в будь-який час дня, особливо коли ви бачите, що дитині потрібно допомогти заспокоїтися або врівноважити її емоційний стан.

Використання інтерактивних технологій на заняттях з фізичного виховання в умовах креативної освіти 

     Освітній процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх ланок освітньої діяльності. У цьому сенсі його можна розглядати як            співнавчання, взаємне навчання (колективне, групове) навчання у співпраці, де дитина і педагог є рівноправними суб’єктами навчання. Термін «інтерактивна педагогіка» відносно новий. Його ввів у 1975 році німецький дослідник Ганс Фріц. У перекладі з англійської мови «Inter» взаємо, «асt» діяти. Отже «Interact» взаємодіяти. Більшість авторів інтерактивність у навчанні тлумачать як взаємодію малюків, перебування їх у режимі бесіди, діалогу, спільної дії (Н.Калька, С.Макаренко, О.Скворчевська та інші). У дослівному розумінні інтерактивним може бути названий метод, у якому той, хто навчається, є учасником, який щось здійснює: говорить, управляє, моделює, тощо. Тобто він виступає не тільки слухачем, спостерігачем, а бере активну участь у тому, що відбувається, власноруч створюючи певні цінності. Інтерактивними називають методи, що забезпечують комунікативну активність або взаємодію між учасниками навчання. Більшість авторів інтерактивність у навчанні тлумачать як взаємодію малюків, перебування їх у режимі бесіди, діалогу, спільної дії.

ДАЛІ

Поради наших бабусь

fiz003В давні часи кожна релігія не тільки збагачувала людей чимсь особливим, але й відображала місцеві звичаї. Наприклад – іслам забороняє їсти свинину. Порушників Бог карає порушників тяжкою хворобою та смертю. А справа в тім, що мудрі та спостережливі люди іще у ті часи, коли не існувало мікроскопу, змогли виявити зв’язок: жаркий клімат – свинина – глисті хвороби. Іще приклад: у православних до Яблучного спасу заборонялось їсти ці плоди. Ну а тих, хто покуштує незрілих яблук, як правило, чекає покарання – розлад шлунку.

ДАЛІ

Абетка для вихователів

Однією із форм розвитку 2121рухової активності у дітей – є туристична діяльність, а виконання рухів на свіжому повітрі у лісі, біля води має не тільки велике оздоровче значення та загартовуючий вплив на організм, але й викликає у дітей масу позитивних емоцій.
Під час виконання вправ, проведення рухливих ігор на природі, створюється надзвичайно сприятливі умови не тільки для вироблення у дітей міцних рухових навичок, а й уміння використовувати їх у різних життєвих ситуаціях. Звичайно, грати у рухлві ігри і займатися фізкультурою зручніше на відкритому просторі, бо рухі дітей стають більш розкутими. Природа створює таку різноманітність умов, що одні і ті самі дії можна використовувати у різних варіантах. Це має велике значення для підвищення якості основних рухів, закріплення і вдосконалення правильних їхніх форм. Весна. літо, осінь найсприятливіша пора для рухливих ігор на природі. І саме тому, підбираючи для дітей ігрові завдання, можна домагтися значного фізичного навантаження та закріплення основних рухів. Варіантів може бути багато, залежно від умов довкілля, складу групи дошкільників, фантазії вихователів. добирати та ускладнювати ігри потрібно з урахуванням віку, підготовленності, індивідуальних особливостей, зацікавленності дітей тими чи іншими видами рухів. Нижче наводимо рухливі ігри, які можна використовувати під час проведення походів, екскурсій, прогулянок на природі.

 ДАЛІ                                                                                                                     

ФІЗКУЛЬТУРНА АПТЕЧКА
ГІМНАСТИКУ У-ШУ ДЛЯ ДОШКІЛЬНИКА

54545Популярна гімнастика у-шу прийшла до нас із глибокої давнини. Цю славнозвісну школу заснував у китайському монастирі Шаолінь перший патріарх буддизму – Бодхідхарма.
Спрощений комплекс шаолінського напрямку діти здатні засвоїти уже з трирічного віку. Такі вправи мають великий позитивний вплив на організм малечі: зменшується їх захворюваність, підвищується увага, краще засвоюється нове, а головне – з`являється прагнення досамовдосконалення. Вправами можна займатися як у дошкільному закладі, так і вдома. Пропонуємо ігровий комплекс «Ведмедик» – доступний і цікавий для дітей дошкільного віку. Вправи, що втілюють такі специфічні для ведмедика риси. як спокій, врівноваженість рухів, доброта рекомендують для дітей з підвищеною збудливістю нервової системи. Виконання цього комплексу вимагає постійного психологічного контакту дорослого з дитиною. Маля повинно сформувати у собі образ ведмедика, перейнятися настроєм вправ. Розучувати комплекс треба частинами ( не більше 4 вправ за один раз). Послідовно, не поспішаючи, додавати нові завдання, поєднуючи їх в одне ціле.

ДАЛІ                                                                                                                  

 

Дуже часто наші дітки мають проблеми із носиками: нежить, риніти … Як же допомогти малечі? Знову ж таки, за допомоги нескладних вправ ви допоможете своїм діткам позбутися цих неприємностей. Отже:

МАСАЖ ДЛЯ ПОЛІПШЕННЯ НОСОВОГО ДИХАННЯ

* Легкий масаж носа знизу вгору, навколо очей і знову донизу носа (3-5 разів).
* Поплескування пальцями по всьому носику праворуч і ліворуч, потім по чолу і щоках біля носа (3-5 разів)
* Потерти під носиком, по переніссю, підняти кінчик носа пальцями (3-5 разів)
* Зморщивши ніс, зібрати його складками нагору
* Поплескуючи середніми пальцями по ніздрях – видих, легке прогладжування носа знизу нагору – вдих.
* Затиснути праву ніздрю пальчиком і зробити вдих, видихнути лівою ніздрею, затиснувши при цьому праву. Потім зробити навпаки.
* Зігнути руки у ліктях, пальці розвести. Роблячи швидко вдих і видих одночасно згинати та розгинати пальці рук. Вправу виконати 8 разів роблячи по 6 вдихів та видихів. (6 разів швидко вдихнути та видихнути згинаючи пальці – перерва, повторити 8 разів).

ВПРАВИ ДЛЯ ПРОФІЛАКТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ
ВЕРХНІХ ДИХАЛЬНИХ ШЛЯХІВ

Вправа 1. Глибоко вдихнути максимально випинаючи живіт, піднімаючи та розширюючи грудну клітку. Зробити 3-4 невеликих видихи.

Вправа 2. Присісти, обхопивши коліна руками, повільно видихати, ніби видавлюючи повітря із себе. На вдих випрямитися. Повторити 4-8 разів.

Вправа3. Сидячи дихати із затримками: вдих – 4 сек, видих – 4сек, пауза – 2 сек. Повторити 10 разів.

Вправа 4. Сидячи зробити глибокий вдих обома ніздрями. Потім праву ніздрю затиснути пальцем і видихнути через ліву. знову вдихнути обома ніздрями, а видихнути лише через праву. Повторити 4-6 разів.

КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ ВТОМИ ОЧЕЙ
І КОРОТКОЗОРОСТІ

1. Сидячи, міцно заплющити очі на 3-5 с, потім розплющити на 3-5 с. Повторити 6-8 разів. Вправи зміцнюють м`язи повік, сприяють поліпшенню кровообігу і розслабленню м`язів очей.
2. Сидячи на стільці, швидко моргати протягом 1-2 хвл.Вправа сприяє поліпшенню кровообігу в м`язах очей.
3. Стоячи, дивитись прямо перед собою 2-3с, поставити палець правої руки посередині лінії обличчя на відстані 25 – 30 см від очей, перенести погляд на кінець пальця. дивлячись на нього 3-5с, опустити руки. Повторити 10 – 12 разів. Вправа сприяє відновленню сил, полегшує роботу очей на близькій відстані.
4. Сидячи, закрити повіки, проводити їх масаж за допомогою колових рухів пальців протягом 1 хвл. Вправа розслаблює м`язи і поліпшує кровообіг.
5. Сидячи, дивитися на кінець пальця витягнутої вперед руки, розміщений посередині лінії обличчя. Повільно наближати палець, не зводячи з нього очей до тих пір, доки він почне “двоїтися”. Повторити 6-8 разів. Вправа полегшує роботу очей на близькій відстані.
6. Стоячи, поставити палець правої руки посередині лінії обличчя на відстані 25-30 см від очей. Дивитися на кінець пальця 3-5 с; прикрити долонею лівої руки ліве око на 3-5с; поставити палець лівої руки на середину лінії обличчя на на відстані 25-30 см від очей. Дивитися на кінець пальця 3-5 с; прикрити долонею правої руки праве око на 3-5с. Повторити 5-6 разів. Вправи зміцнюють м`язи очей.
7. Сидячи, трьома пальцями обох рук, легко натискати на верхні повіки впродовж 1-2 хв. Повторити 3-4 рази. Вправа поліпшує циркуляцію внутрішньої рідини.

ВПРАВИ, ЯКІ ЗНИЖУЮТЬ ВТОМУ ПОПЕРЕКУ, СПИНИ

1. Вихідне положення – стоячи, ноги нарізно, руки на поясі. 1 – чотитри колові рухи тазом управо; 2 – те саме вліво. Повторити по 3-4 рази. Дихання довільне.
2. Вихідне положення – основна стійка. Легко, пружинячи ноги у колінах, поверення тулуба вправо. Руки розслаблені, голова за руками вправо; 2 – те саме вліво. Повторити 8-10 разів. дихання довільне.
3. Самомасаж попереку. Вихідне положення – сидячи. Погладжування долонями по обидва боки хребта. Розтирання кулаком від великого і вказівного пальців вгору, вниз від попереку. а також коловими рухами. Повторювати погладжування протягом 1-1,5хв.

МЕТОДИКА  ПРОВЕДЕННЯ  ЗАГАРТОВУЮЧИХ  ПРОЦЕДУР  РІЗНОГО  СПРЯМУВАННЯ

Загартування – суттєвий розділ оздоровчої роботи дошкільного закладу. В процесі загартування підвищується стійкість організму дитини до інфекційних, респіраторних, простудних захворювань. Це досягається за рахунок тренування судин, м’язів.

Принципи загартування враховують такі аспекти, як:

ДАЛІ                                                                                                                   

ЗАГАРТУВАННЯ:  ДЕ?  КОЛИ?  ЯК?

В арсеналі засобів, що використовуються дошкільниками закладами з профілактичною і оздоровчою метою, фізичне виховання і загартування посідають одне з провідних місць. Природні фактори дають змогу домогтися істотного підвищення захиснопристосовуючих функцій організму дітей, їх опірності впливу багатьох чинників і, передусім, – простудним захворюванням. У результаті загартування поліпшується діяльність внутрішніх органів, сон, апетит, діти стають веселими, бадьорими, активними.

Прийнято розрізняти два види загартування:

ДАЛІ                                                                                                                      

ІГРИ-МЕДИТАЦІЇ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Біологічні аритмії простежуються не лише в дорослих, а й у дітей, оскільки їх так само торкнулися прискорений темп життя і скорочення періодів відпочинку протягом дня. Діти зі слабкою нервовою системою можуть бути збуджені просто від того, що їхні психологічні та соматичні реакції відстають від загального ритму життя колективу групи дитсадка. Тому психологи радять вводити вправи на розслаблення у повсякденне життя дошкільнят. Найкраще малюки сприймають ігри-медитації, що активізують позитивні емоції, гармонізуються з внутрішнім світом дитини, створюють відчуття душевного комфорту і формують перші навички психічної саморегуляції.

Медитаційні вправи численні й різноманітні. Медитація на квітку, музику, сонце, дощ… Тематика довільна, але така гра обов’язково має зачіпати кращі людські почуття—добро, милосердя, щирість, терпля­чість тощо. Більшість вправ потребує того, щоб дитина спершу навчилася певний час перебувати у нерушній позі, але деякі вправи вимагають певних рухів. Наприклад, в одному випадкові діти можуть уважно роздивлятися якийсь предмет, в іншому—із заплю­щеними очима повторювати за вихователем слова або просто слухати, як шумить вітер у гілках дерев, як співають пташки,..

ДАЛІ                                                                                                                                                             

Наша участь у проекті “Посилка Успіху”  
https://vk.com/dnzkupava13?z=video-82426692_456239017%2Fb324a3d5db00cafab9%2Fpl_wall_-82426692