Інструктор з фізичної культури орієнтує

Якуба Яна Вячеславівна

fizpersІнструктор з фізичного виховання
Навчалась: Київський державний педагогічний інститут
Освіта: вища
Педагогічний стаж: 34 роки
Основні напрямки роботи: робота здійснюється в трьох напрямках: з дітьми, з батьками та педагогами.

Особлива увага приділяється плануванню, розробленню, впровадженню в практику здоров’язбережувальних технологій, краєзнавчо-туристичної діяльності та профілактиці порушень постави

«Хто здоровий, той сміється
все в житті йому вдається»
(народна мудрість)

Ідеалом виховання є гармонійно розвинута, високоосвічена, активна дитина. Саме з цієї позиції підходить педагогічний колектив нашого дошкільного закладу до вирішення освітньо-виховних завдань.

Актуальність фізичного виховання очевидна. Діти – наше майбутнє, здорові діти – запорука успішного розвитку держави. Тому всі наші зусилля спрямовані саме на виховання здорового, життєрадісного покоління. Для цього у садочку створені всі умови: обладнана зала для занять, два спортивних майданчика, у групах створені осередки для фізичного розвитку.

fiz002Повноцінна рухова активність може бути створена лише за умови комплексного застосування різнобічних форм роботи. Для цього ми використовуємо як традиційні, так і нетрадиційні заходи. З дошкільнятами проводяться заняття з фізичної культури в приміщенні та на свіжому повітрі, організовуються розваги та свята, дні та тижні здоров’я, пішохідні походи та цільові прогулянки. На заняттях і у вільний час впроваджуються елементи точкового масажу, дихальна гімнастика, корегуючи вправи для попередження плоскостопості та порушень постави. Проводиться робота в краєзнавчо-туристичному гуртку «Джерельце» (старший дошкільний вік), яка дає змогу забезпечувати взаємозв’язок фізичного, емоційного, морально-вольового та інтелектуального розвитку, удосконалює рухові вміння та фізичні якості наших дошкільнят. «Рух – це життя». Цей девіз ми намагаємося втілити в життя нашого закладу і наших вихованців.

 

Поради наших бабусь

fiz003В давні часи кожна релігія не тільки збагачувала людей чимсь особливим, але й відображала місцеві звичаї. Наприклад – іслам забороняє їсти свинину. Порушників Бог карає порушників тяжкою хворобою та смертю. А справа в тім, що мудрі та спостережливі люди іще у ті часи, коли не існувало мікроскопу, змогли виявити зв’язок: жаркий клімат – свинина – глисті хвороби. Іще приклад: у православних до Яблучного спасу заборонялось їсти ці плоди. Ну а тих, хто покуштує незрілих яблук, як правило, чекає покарання – розлад шлунку.

ДАЛІ

Абетка для вихователів

Однією із форм розвитку 2121рухової активності у дітей – є туристична діяльність, а виконання рухів на свіжому повітрі у лісі, біля води має не тільки велике оздоровче значення та загартовуючий вплив на організм, але й викликає у дітей масу позитивних емоцій.
Під час виконання вправ, проведення рухливих ігор на природі, створюється надзвичайно сприятливі умови не тільки для вироблення у дітей міцних рухових навичок, а й уміння використовувати їх у різних життєвих ситуаціях. Звичайно, грати у рухлві ігри і займатися фізкультурою зручніше на відкритому просторі, бо рухі дітей стають більш розкутими. Природа створює таку різноманітність умов, що одні і ті самі дії можна використовувати у різних варіантах. Це має велике значення для підвищення якості основних рухів, закріплення і вдосконалення правильних їхніх форм. Весна. літо, осінь найсприятливіша пора для рухливих ігор на природі. І саме тому, підбираючи для дітей ігрові завдання, можна домагтися значного фізичного навантаження та закріплення основних рухів. Варіантів може бути багато, залежно від умов довкілля, складу групи дошкільників, фантазії вихователів. добирати та ускладнювати ігри потрібно з урахуванням віку, підготовленності, індивідуальних особливостей, зацікавленності дітей тими чи іншими видами рухів. Нижче наводимо рухливі ігри, які можна використовувати під час проведення походів, екскурсій, прогулянок на природі.

 ДАЛІ                                                                                                                     07.12.2106

ФІЗКУЛЬТУРНА АПТЕЧКА
ГІМНАСТИКУ У-ШУ ДЛЯ ДОШКІЛЬНИКА

54545Популярна гімнастика у-шу прийшла до нас із глибокої давнини. Цю славнозвісну школу заснував у китайському монастирі Шаолінь перший патріарх буддизму – Бодхідхарма.
Спрощений комплекс шаолінського напрямку діти здатні засвоїти уже з трирічного віку. Такі вправи мають великий позитивний вплив на організм малечі: зменшується їх захворюваність, підвищується увага, краще засвоюється нове, а головне – з`являється прагнення досамовдосконалення. Вправами можна займатися як у дошкільному закладі, так і вдома. Пропонуємо ігровий комплекс «Ведмедик» – доступний і цікавий для дітей дошкільного віку. Вправи, що втілюють такі специфічні для ведмедика риси. як спокій, врівноваженість рухів, доброта рекомендують для дітей з підвищеною збудливістю нервової системи. Виконання цього комплексу вимагає постійного психологічного контакту дорослого з дитиною. Маля повинно сформувати у собі образ ведмедика, перейнятися настроєм вправ. Розучувати комплекс треба частинами ( не більше 4 вправ за один раз). Послідовно, не поспішаючи, додавати нові завдання, поєднуючи їх в одне ціле.

ДАЛІ                                                                                                                    09.12.2016

 

Дуже часто наші дітки мають проблеми із носиками: нежить, риніти … Як же допомогти малечі? Знову ж таки, за допомоги нескладних вправ ви допоможете своїм діткам позбутися цих неприємностей. Отже:

МАСАЖ ДЛЯ ПОЛІПШЕННЯ НОСОВОГО ДИХАННЯ

* Легкий масаж носа знизу вгору, навколо очей і знову донизу носа (3-5 разів).
* Поплескування пальцями по всьому носику праворуч і ліворуч, потім по чолу і щоках біля носа (3-5 разів)
* Потерти під носиком, по переніссю, підняти кінчик носа пальцями (3-5 разів)
* Зморщивши ніс, зібрати його складками нагору
* Поплескуючи середніми пальцями по ніздрях – видих, легке прогладжування носа знизу нагору – вдих.
* Затиснути праву ніздрю пальчиком і зробити вдих, видихнути лівою ніздрею, затиснувши при цьому праву. Потім зробити навпаки.
* Зігнути руки у ліктях, пальці розвести. Роблячи швидко вдих і видих одночасно згинати та розгинати пальці рук. Вправу виконати 8 разів роблячи по 6 вдихів та видихів. (6 разів швидко вдихнути та видихнути згинаючи пальці – перерва, повторити 8 разів).

ВПРАВИ ДЛЯ ПРОФІЛАКТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ
ВЕРХНІХ ДИХАЛЬНИХ ШЛЯХІВ

Вправа 1. Глибоко вдихнути максимально випинаючи живіт, піднімаючи та розширюючи грудну клітку. Зробити 3-4 невеликих видихи.

Вправа 2. Присісти, обхопивши коліна руками, повільно видихати, ніби видавлюючи повітря із себе. На вдих випрямитися. Повторити 4-8 разів.

Вправа3. Сидячи дихати із затримками: вдих – 4 сек, видих – 4сек, пауза – 2 сек. Повторити 10 разів.

Вправа 4. Сидячи зробити глибокий вдих обома ніздрями. Потім праву ніздрю затиснути пальцем і видихнути через ліву. знову вдихнути обома ніздрями, а видихнути лише через праву. Повторити 4-6 разів.

КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ ВТОМИ ОЧЕЙ
І КОРОТКОЗОРОСТІ

1. Сидячи, міцно заплющити очі на 3-5 с, потім розплющити на 3-5 с. Повторити 6-8 разів. Вправи зміцнюють м`язи повік, сприяють поліпшенню кровообігу і розслабленню м`язів очей.
2. Сидячи на стільці, швидко моргати протягом 1-2 хвл.Вправа сприяє поліпшенню кровообігу в м`язах очей.
3. Стоячи, дивитись прямо перед собою 2-3с, поставити палець правої руки посередині лінії обличчя на відстані 25 – 30 см від очей, перенести погляд на кінець пальця. дивлячись на нього 3-5с, опустити руки. Повторити 10 – 12 разів. Вправа сприяє відновленню сил, полегшує роботу очей на близькій відстані.
4. Сидячи, закрити повіки, проводити їх масаж за допомогою колових рухів пальців протягом 1 хвл. Вправа розслаблює м`язи і поліпшує кровообіг.
5. Сидячи, дивитися на кінець пальця витягнутої вперед руки, розміщений посередині лінії обличчя. Повільно наближати палець, не зводячи з нього очей до тих пір, доки він почне “двоїтися”. Повторити 6-8 разів. Вправа полегшує роботу очей на близькій відстані.
6. Стоячи, поставити палець правої руки посередині лінії обличчя на відстані 25-30 см від очей. Дивитися на кінець пальця 3-5 с; прикрити долонею лівої руки ліве око на 3-5с; поставити палець лівої руки на середину лінії обличчя на на відстані 25-30 см від очей. Дивитися на кінець пальця 3-5 с; прикрити долонею правої руки праве око на 3-5с. Повторити 5-6 разів. Вправи зміцнюють м`язи очей.
7. Сидячи, трьома пальцями обох рук, легко натискати на верхні повіки впродовж 1-2 хв. Повторити 3-4 рази. Вправа поліпшує циркуляцію внутрішньої рідини.

ВПРАВИ, ЯКІ ЗНИЖУЮТЬ ВТОМУ ПОПЕРЕКУ, СПИНИ

1. Вихідне положення – стоячи, ноги нарізно, руки на поясі. 1 – чотитри колові рухи тазом управо; 2 – те саме вліво. Повторити по 3-4 рази. Дихання довільне.
2. Вихідне положення – основна стійка. Легко, пружинячи ноги у колінах, поверення тулуба вправо. Руки розслаблені, голова за руками вправо; 2 – те саме вліво. Повторити 8-10 разів. дихання довільне.
3. Самомасаж попереку. Вихідне положення – сидячи. Погладжування долонями по обидва боки хребта. Розтирання кулаком від великого і вказівного пальців вгору, вниз від попереку. а також коловими рухами. Повторювати погладжування протягом 1-1,5хв.

МЕТОДИКА  ПРОВЕДЕННЯ  ЗАГАРТОВУЮЧИХ  ПРОЦЕДУР  РІЗНОГО  СПРЯМУВАННЯ

Загартування – суттєвий розділ оздоровчої роботи дошкільного закладу. В процесі загартування підвищується стійкість організму дитини до інфекційних, респіраторних, простудних захворювань. Це досягається за рахунок тренування судин, м’язів.

Принципи загартування враховують такі аспекти, як:

ДАЛІ                                                                                                                    17.02.2017

ЗАГАРТУВАННЯ:  ДЕ?  КОЛИ?  ЯК?

В арсеналі засобів, що використовуються дошкільниками закладами з профілактичною і оздоровчою метою, фізичне виховання і загартування посідають одне з провідних місць. Природні фактори дають змогу домогтися істотного підвищення захиснопристосовуючих функцій організму дітей, їх опірності впливу багатьох чинників і, передусім, – простудним захворюванням. У результаті загартування поліпшується діяльність внутрішніх органів, сон, апетит, діти стають веселими, бадьорими, активними.

Прийнято розрізняти два види загартування:

ДАЛІ                                                                                                                      13.02.2017

ІГРИ-МЕДИТАЦІЇ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Біологічні аритмії простежуються не лише в дорослих, а й у дітей, оскільки їх так само торкнулися прискорений темп життя і скорочення періодів відпочинку протягом дня. Діти зі слабкою нервовою системою можуть бути збуджені просто від того, що їхні психологічні та соматичні реакції відстають від загального ритму життя колективу групи дитсадка. Тому психологи радять вводити вправи на розслаблення у повсякденне життя дошкільнят. Найкраще малюки сприймають ігри-медитації, що активізують позитивні емоції, гармонізуються з внутрішнім світом дитини, створюють відчуття душевного комфорту і формують перші навички психічної саморегуляції.

Медитаційні вправи численні й різноманітні. Медитація на квітку, музику, сонце, дощ… Тематика довільна, але така гра обов’язково має зачіпати кращі людські почуття—добро, милосердя, щирість, терпля­чість тощо. Більшість вправ потребує того, щоб дитина спершу навчилася певний час перебувати у нерушній позі, але деякі вправи вимагають певних рухів. Наприклад, в одному випадкові діти можуть уважно роздивлятися якийсь предмет, в іншому—із заплю­щеними очима повторювати за вихователем слова або просто слухати, як шумить вітер у гілках дерев, як співають пташки,..

ДАЛІ                                                                                                                     01.02.2017                                          

Наша участь у проекті “Посилка Успіху”  
https://vk.com/dnzkupava13?z=video-82426692_456239017%2Fb324a3d5db00cafab9%2Fpl_wall_-82426692